וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סיטיגרופ הודיעה על פיטורים של עד 50 אלף עובדים

עפרה שלו

17.11.2008 / 15:45

סבב הפיטורים יתבצע בתוך 5-6 חודשים, ויוריד את מספר העובדים של החברה ברחבי העולם ל-300 אלף



סיטיגרופ הודיעה על פיטורים של 50 אלף עובדים, במסגרת תוכנית קיצוצים דרמטית שנועדה להרגיע את המשקיעים החוששים כי ענקית הפיננסים אינה עושה מספיק כדי לטפל בבעיות הכספיות שלה. קיצוץ בסדר גודל שכזה יקטין את כוח העבודה העולמי של החברה לכ-300 אלף.



על הפיטורים דווח לראשונה ב-CNBC, ששמע על כך ממקורבים לחברה. המקורבים אמרו כי הפיטורים יצאו אל הפועל בתוך פרק זמן קצר יחסית, ויסתיימו ב-5-6 החודשים הקרובים. עד כה שררו בשוק הערכות כי סיטי תפטר כ-10,000 עובדים.



המקורבים אמרו ל-CNBC כי ויקרם פנדיט, מנכ"ל החברה, צפוי להודיע על תוכנית לקיצוץ משמעותי בהוצאות - קיצוץ של עד 20%. פנדיט, המכהן כמנכ"ל סיטי פחות משנה, ספג לאחרונה ביקורת על כך שאינו פועל מהר מספיק כדי לטפל בבעיות הפיננסיות של סיטי, שדיווחה על הפסדים ברבעונים האחרונים. מניית סיטי נסגרה במחיר של 9.5 דולר במסחר בוול סטריט ביום שישי, לאחר שנסחרה בקרוב ל-50 דולר לפני מעט יותר משנה. מתחילת השנה נפלה המניה ב-68%, ושווי השוק של סיטי התכווץ ל-51.9 מיליארד דולר.



פיטורי העובדים הנוכחיים יצטרפו לפיטורים של כ-23 אלף איש שסיטי ביצעה כבר השנה. הפיטורים הנוכחיים צפויים לכלול פיטורים רגילים, פיטורים מכורח מכירת חטיבות וכן פרישות ללא גיוסים מחודשים, כך לפי CNBC. את תגובת סיטי לא ניתן היה להשיג.



סיטי הפסידה יותר מ-20 מיליארד דולר בשנה שעברה, בשל הימורים כושלים על אג"ח מסוכנות, שמרביתן היו קשורות למשכנתאות. ישנם אנליסטים הטוענים כי סיטי לא תחזור לרווחיות לפני 2010. במסגרת תוכנית החירום של ממשלת ארה"ב למגזר הבנקים, קיבלה סיטי סיוע של 25 מיליארד דולר.



בשבוע שעבר פרסם ה"וול סטריט ג'ורנל" הערכות לפיהן סיטי תפטר 10,000 עובדים. אתמול דיווח ה"סאנדיי טלגרף" כי ג'יי.פי. מורגן צ'ייס, המתחרה של סיטי, יפטר כ-3,000 עובדים מחטיבת בנקאות ההשקעות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully