וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בלידר שוקי הון מאמינים בנייס אבל חותכים את מחיר היעד מ-37 דולר ל-30 דולר למניה

TheMarker

17.11.2008 / 15:52

נייס עמדה בציפיות בדו"חות הרבעון השלישי, עם רווחיות טובה פרט לשורת הרווח התפעולי. בשורת ההכנסות רשמה נייס הכנסות של 3 מיליון דולר. הביקוש למוצרי החברה, לדברי ההנהלה, הוא חזק בשני הסקטורים: הארגוני והבטחוני. הצמיחה האורגנית ברבעון מוערכת בכ-13%


נייס תצא מהשבר בשווקים במצב משופר מבחינת נתח שוק, מיצוב ועוצמה פיננסית, כך מעריך היום האנליסט ערן יעקובי מלידר שוקי הון. יעקובי מתבסס לדבריו על צבר ההזמנות של , מאזן חזק, מנועי הצמיחה כמו התחום הבטחוני ואקטימייז הצוברת מומנטום.

בבית ההשקעות מאמינים בהנהלת החברה ומותירים את המלצת 'תשואת יתר'. מחיר היעד נחתך ל-30 דולר לעומת 37 קודם אולם לדברי יעקובי מדובר באילוצי התקופה. החברה נסחרת כעת במכפיל 12 על רווחי 2009.

נייס עמדה בציפיות בדו"חות הרבעון השלישי, עם רווחיות טובה פרט לשורת הרווח התפעולי. בשורת ההכנסות רשמה נייס הכנסות של 3 מיליון דולר. הביקוש למוצרי החברה, לדברי ההנהלה, הוא חזק בשני הסקטורים: הארגוני והבטחוני. הצמיחה האורגנית ברבעון מוערכת בכ-13%.

המכירות לתחום הבטחוני של נייס, הסתכמו בכ- 45 מיליון דולר וצמחו בכ-15% לעומת הרבעון הקודם ובכ-22% לעומת הרבעון המקביל. לדברי יעקובי מסתמן כי התחום הופך להיות מנוע הצמיחה העיקרי של החברה בתקופה זו.

צבר ההזמנות של נייס מכסה למעלה משני רבעונים קדימה כאשר החוזה האחרון בתחום הבטחוני ב-EMEA מספק לצבר כ-20 מיליון דולר. נייס החלה למכור פתרונות כוללים מבוססי תוכנה, כך שתמהיל המכירות מכיל יותר ויותר הכנסות משירותים בכל רבעון. המשמעות היא צבר הזמנות יותר קשיח מחד ומאידך שיעור הרווח הגולמי נמוך יותר.

למרות זאת, שיעור רווח גולמי של 64.8% מפתיע לטובה וזאת לאור התחזקות הדולר ברבעון כאשר עיקר ההשפעה לחיוב נובעת מעלות מכר שירותים נמוך משמעותית מהמצופה. שיעור הרווח התפעולי נהנה גם הוא מהתחזקות הדולר ועמד על 18.6% לעומת צפי ל-18.2%.

ה-EPS של נייב עומד על 43 סנט למניה בהתאם לצפי, למרות הרווחיות המשופרת עד לרווח התפעולי, סבלה החברה מהכנסות מימון נמוכות יחסית כתוצאה מהירידה בשיעורי הריבית.

תזרים מזומנים מפעילות שוטפת של נייס עומד על 32.3 מיליון דולר לעומת תזרים של 17.3 מיליון דולר ברבעון הקודם שנפגע מאד מהגדלת ימי האשראי. החברה הצליחה להקטין הון חוזר תפעולי ברבעון הנוכחי. נייס סיימה את הרבעון עם כ- 455 מיליון דולר בקופה.

הנחיות החברה לרבעון הרביעי: הכנסות בטווח של 161 – 168 מיליון דולר ורווח למניה של 42 – 49 סנט. הרף העליון של הנחיות אלה הנו תחזיות הקונצנזוס. החברה מדגישה כי היא אינה רואה כרגע פגיעה בעסקיה, אולם מחוייבת לקחת בחשבון את תנאי המאקרו מטעמי שמרנות. תחזיתנו היא להכנסות של 165.6 מיליון דולר ורווח למניה של 45 סנט.

לשנת 2009 החברה אינה מוסרת הנחיות לשנה הקרובה, אולם מדגישה את המומנטום העסקי שבו היא נמצאת ואת חוסנה הפיננסי ולכן משוכנעת כי תמשיך לצמוח תוך שיפור מרווחים. אנו קיצצנו תחזיותינו לשנה הקרובה וכעת תחזית ההכנסות שלנו עומדת על כ-670 מיליון דולר (צמיחה של 6% בלבד) והרווח למניה על 1.77 דולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully