וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טנדם קפיטל: המשקיעים עלולים למשוך כטריליון דולר מהשווקים המתפתחים

TheMarker

17.11.2008 / 16:30

טריליון דולר מהווים כחמישית מההון הכולל שהושקע בשווקים המתפתחים בין השנים 2003 ל-2007 לדברי כלכלני בית ההשקעות המשיכה עשויה להתרחש עקב קריסת התיאבון לסיכון בעקבות המשבר הפיננסי הגרוע מזה מספר עשורים



המשקיעים עלולים למשוך כטריליון דולר מהשווקים המתפתחים, כך מעריכים היום כלכלני בית ההשקעות טנדם קפילטל. טריליון דולר מהווים כחמישית מההון הכולל שהושקע בשווקים המתפתחים בין השנים 2003 ל-2007 לדברי כלכלני בית ההשקעות המשיכה עשויה להתרחש עקב קריסת התיאבון לסיכון בעקבות המשבר הפיננסי הגרוע מזה מספר עשורים.



בבית ההשקעות מתבבססים על דו"ח של הרויאל בנק אוף סקוטלנד, אסטרטג מטבע בכיר ב-RBS גריוויצ' קפיטל מרקטס אמר כי "בהינתן גודל זרימת ההון שראינו במהלך התקופה של ה-5 השנים האחרונות והביקוש לנזילות, הביטחון והסלידה מסיכון, טריליון דולר או יותר יכולים להטות במהירות לכיוון ההפוך".



הבנק העולמי מוכן להלוות כ-100 מיליארד דולר למדינות המתפתחות במשך שלוש שנים כתוצאה מהפחד שהאפקט של המשבר הפיננסי התפשט ויפגע בעניים ובמעמד הביניים. הבנק העולמי מעריך שכל ירידה של 1% בצמיחה של המדינות המתפתחות דוחפת עוד 20 מיליון בני אדם אל מתחת לקו העוני.



קרן המטבע הבינלאומית הודיעה כי היא מסכימה להלוואה בסך 7.6 מיליארד דולר לפקיסטן לאחר שנתנה הלוואות חירום להונגריה ואוקרינה. הקרן אמרה עוד כי תספק לסרביה אפשרות במשך 15 החודשים הבאים להלוות עד 516 מיליון דולר מקרן המטבע אם תדרש לכך.



ראש ממשלת טורקיה ארדוג'ן אמר כי טורקיה לא זקוקה להלוואות מקרן המטבע הבינלאומית. בטנדם קפיטל מעריכים שטורקיה תזדקק לכ- 20 מיליארד דולר בגלל חובותיה במטבע חוץ לטווח הקצר והגירעון בחשבון השוטף. החוב במטבע חוץ של החברות הטורקיות חורג מעל לנכסיהם ב-81 מיליארד דולר בהתאם למשרד הכלכלה.



מדינת אקוודור אמרה כי יתכן ותחדול מלשלם כ-30 מיליון דולר מתשלומי הריבית על 510 מיליון דולר איגרות חוב עד 2012 בעקבות הירידה במחירי הנפט, המהווים כ- 60% מהכנסות הייצוא של המדינה, ששוחקת את הכנסות הייצוא. ראש ממשלת אקוודור אמר שהמדינה תממש את תקופת הגרייס בת 30 יום בתשלומי איגרות החוב במטרה לבחון אפשרויות חוקיות.



שוקי המניות בברזיל נפלו בהובלת החברות הקמעונאיות והבנקים על רקע החששות כי ההאטה הכלכלית ומשבר האשראי התמהמה לתוך שנת 2009 וייפגע בתחזיות הרווח. חברת הנפט הממשלתית Petrobras אמרה כי תוכל לשאוב באופן רווחי נפט משדה הנפט Tupi ומאתרים אחרים במים הטריטוריאליים אם מחיר הנפט יעמוד בין 35 דולר ל-45 דולר לחבית.



מדד המקסיקו בולסה רשם השבוע ירידה של 1.53%, הברזיל בוואספה רשם ירידה של 2.39% ומדד ה-MSCI EM של אמריקה הלטינית רשם ירידה של 5.44%. מדד ה-MSCI EM רשם ירידה של 6.5%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully