וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירופה מפחדת ממיתון: הבורסות סגרו בירידה

הדר תדמור

17.11.2008 / 20:00

לונדון נחלשה ב-2.4%, בורסות פריז ופרנקפורט ירדו ב-3.3%. מגזר הפיננסים צונח, חולשה גם במגזר הסחורות

לאחר פרסום שלל נתונים כלכליים שליליים בעולם, נרשמו היום ירידות באירופה, בהובלת מגזר הפיננסים, ומגזר הסחורות. לונדון ירדה ב-2.4%. בורסות פריז ופרנקפורט ירדו שתיהן ב-3.3%. מדד דאו ג'ונס סטוקס 600 הכלל-אירופי ירד היום ב-2.6% וסגר ירידה של 45% עד כה השנה.

כלכלת יפן נכנסה למיתון ברבעון השלישי, לאחר שרשמה ירידה רבעונית שנייה ברציפות בתמ"ג. הלובי העסקי הגדול בבריטניה פרסם תחזית, לפיה ההאטה בבריטניה צפויה להיות חריפה מהצפוי. ואילו סקר של ארגון NABE האמריקאי הראה כי הכלכלנים צופים כי המיתון בארה"ב ימשיך גם בשנה הבאה – ובעקבותיו גם מיתון עולמי.

לפי קונפדרציית התעשיינים של בריטניה (CBI), כלכלת בריטניה צפויה להיחלש ב-1.7% ב-2009 – השיעור החד ביותר מאז 1980. חברת הנדל"ן רייטמוב דיווחה, כי מחירי הבתים בבריטניה צנחו ב-7.1% לעומת התקופה המקבילה, אות נוסף לחולשה שצפויה לשווקים בבריטניה בזמן הקרוב.

עד כה נמחקו יותר מ-30 טריליון דולר משוקי המניות בעולם. סך מחיקות הערך וההפסדים במגזר הפיננסים מסתכם כבר ב-966 מיליארד דולר.

מגזר הפיננסים נחלש היום, לאחר שענקית הפיננסים האמריקאית סיטי הודיעה על כוונתה לפטר 50 אלף עובדים – כ-14% מכוח האדם שלה. בנק המשכנתאות הבריטי HBOS, שהסכים להירכש על ידי בנק לוידס TSB הבריטי, נחלש ב-13.9% לאחר שביום שישי הודיע כי יש חשש להלאמתו המלאה. לוידס נחלש ב-10.3%. רויאל בנק אוף סקוטלנד נחלש ב-12.4%. קרדי סוויס, חברת הפיננסים בה מושקע נוחי דנקנר, נחלשה היום ב-6.3%.

גם במגזר הסחורות נרשמו היום ירידות, בעקבות הירידה במחיר הנפט. החוזים על הנפט הגולמי מסוג ברנט למסירה בדצמבר נסחרים כעת בירידה של 1.4% בלונדון, למחיר 53.5 דולר לחבית. בניו יורק נסחרים כעת החוזים על הנפט הגולמי מסוג Light Crude למסירה בדצמבר בירידה של 0.8% למחיר 56.57 דולר לחבית. חברת הנפט האנגלו-הולנדית רויאל דאץ'-של נחלשה היום ב-2.7%. חברת הכרייה ריו טינטו נחלשה ב-4.1%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully