וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כנס היהלומנים הבינלאומי ננעל בקריאה לממשלות לסייע בביטוח אשראי לרכישת יהלומים מלוטשים

אורה קורן

17.11.2008 / 21:53

בכנס נחשפו בעיות של ביטוח אשראי ועודף בהיצע יהלומי גלם



כנס היהלומנים הבינלאומי שנערך היום בבלגיה ננעל בקריאה לממשלות לסייע בביטוח אשראי לרכישת יהלומים מלוטשים, על רקע מחנק האשראי העולמי שפגע גם בענף. כך מסרו יהלומנים, שהשתתפו בכנס. לדבריהם, חלק מקנייני היהלומים והתכשיטנים נתקל בבעיה להגדיל את מסגרת האשראי שלו לרכישות חדשות.



"אם חברת אשראי מבטחת את הלקוח שלי ב-5 מיליון דולר, והוא רוצה להגדיל את מסגרת האשראי לשישה מיליון דולר, הוא נתקל בבעיה", סיפר אחד היהלומנים. "אני לא יכול למכור לו ללא ביטוח מיליון הדולרים הנוספים. כאן ממשלות יכולות להיכנס ולהציע ביטוח אשראי ליהלומנים, כמו שהן מבטחות אשראי ליצואנים", הוסיף. משרד האוצר גיבש באחרונה תכניות למתן אשראי לעסקים קטנים ובינוניים וליצואנים בערבות מדינה; היהלומנים יבקשו זכאות לאותה ערבות.



בעיית האשראי קיימת, אף שהבנקים המממנים את היהלומנים הביעו בכנס אמון בענף והבהירו, כי ימשיכו לעמוד מאחוריו. את הבנקאות הישראלית המממנת את הענף ייצג בכנס בנק לאומי. בכנס שררה הבנה גם בדבר הצורך בצמצום היצע יהלומי הגלם עד סוף השנה וחידושו בהדרגה בתחילת 2009.



הכנס בבלגיה הוגדר כנס חירום על רקע ההאטה הכלכלית העולמית והחשש, שתעמיק את הפגיעה בענף היהלומים. בענף מרגישים בחודשים האחרונים ירידה במכירות וירידה במחירים. מנגד, ספקיות יהלומי הגלם המשיכו בשבועות האחרונים ללחוץ על לקוחותיהם לרכוש עוד גלם. ראשי ענף היהלומים קראו בכנס ליהלומנים מלטשים שלא להתפתות ולרכוש יהלומים שאינם דרושים להם למסחר השוטף, גם אם יציעו אותם במחירים זולים.



יצרנית הגלם הגדולה בעולם, דה בירס, וחברת אלרוסה הרוסית הבהירו בכנס, כי יצמצמו את אספקת הגלם. אחד מיצרני היהלומים אמר בתגובה, כי ממילא היצרניות נתקלות בבעיה, שלא קונים מהן, כפי שארע לדה בירס בשבוע שעבר, כאשר כ-35% מלקוחותיה הקבועים לא רכשו ממנה את היהלומים שהציעה להם. יצרני היהלומים בהודו הודיעו בכנס, כי לא ייבאו יהלומי גלם למשך חודש, החל מה-25 בנובמבר. הודו נחשבת לאחד השווקים הגדולים של יהלומי הגלם, בעיקר היהלומים הקטנים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully