וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איך מסננים מים לתעשייה?

אבי בר-אלי

18.11.2008 / 6:58

הסטארט-אפים החמים בקלינטק



>> לצד חברות הסטארט-אפ המבטיחות בתחום הקלינטק, ישנן כמה שכבר מקיימות את ההבטחה - ומחזיקות כיום בטכנולוגיה חדשנית אך מוכחת, שעומדת ערב פריצה של ממש. חברה כזו היא BPT, שתוצג בכנס כלכלה ירוקה 2008. החברה נוסדה ב-2000 על ידי ד"ר מוטי פרי, מומחה בעל שם עולמי בחקר ממברנות. החברה פיתחה ננו-ממברנות ייחודיות שמבצעות סינון (פילטרציה) של שפכים תעשייתיים ביעילות גבוהה יחסית ובצריכת אנרגיה נמוכה משמעותית.

החברה פיתחה ממברנות סלקטיוויות, שעמידות בתנאי סביבה אגרסיוויים ומאפשרות סינון מים בשיעור של עד 80% לשימוש חוזר - ובאיכות של מי שתייה. "תחום הננו-פילטרציה גדל בשיעור שנתי של 27% והתחרות בו מוגבלת יחסית", מסביר מנכ"ל BPT, ניר כינורי, את הבחירה בשוק נישתי זה. "אנו פונים לשוק השפכים התעשייתיים, למשל של תעשיות הכימיה, הפרמצבטיקה והמזון. אנו לא עוסקים בשפכים עירוניים או בהתפלה. בתחום זה, פתרונות כימיים או חשמליים אינם אפקטיוויים, בשל החומרים האגרסיוויים".



באפריל 2007 השקיעו אלרון מקבוצת IDB ואורום, זרוע ההשקעות של מוריס קהאן, סכום של 5.6 מיליון דולר ב-BPT, כדי להתחיל במסחור הטכנולוגיה שפיתחה. ב-2008 כבר רשמה BPT הזמנות בהיקף של 3 מיליון דולר. החברה מנהלת כעת מגעים לשיתופי פעולה עם חברות ענק בינלאומיות, ועוסקת במקביל בהרחבתו של סל המוצרים שהיא משווקת למרכיבים נוספים של טיהור מים. בנוסף, החברה מתכננת להקים מפעל לייצור ממברנות כבר ב-2009. "היקף השווקים שאליהם פונה BPT מוערך במיליארדים - ואנו מצוידים בפתרון שיש לו יתרונות טכנולוגיים מובהקים על פני המתחרים", מסכם כינורי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully