וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החברה להגנת הטבע: לבטל ההקלות שקיבלה אפריקה ישראל בפרויקט בי-ם

מאת רנית נחום-הלוי

18.11.2008 / 6:58

לטענת הארגון, הוועדה המקומית חרגה מסמכותה, ואישרה תוספות בנייה משמעותיות לפרויקט



>> היתר הבנייה שחברת אפריקה ישראל עתידה לקבל בפרויקט שלה ברחוב הרב קוק שבמתחם גוש 50 בירושלים, עשוי להתעכב, וזאת בעקבות ערר שיוגש בקרוב לוועדת הערר המחוזית על ידי החברה להגנת הטבע, שמתנגדת להקלות שונות שניתנו לחברה.



זהו אחד מהאזורים המבוקשים ביותר בשנים האחרונות. ניתן למצוא בו פרויקטים של מנרב, שעיה בוימלגרין, ארקדי גאידמק וכאמור - אפריקה ישראל, שהיא בעלת מגרש מספר 2 בגוש. חלק מהפרויקטים מתוכננים וחלקם כבר הוקמו.

החברה בונה במגרש שלה פרויקט מגורים יוקרתי בשטח של כ-21 אלף מ"ר, והוא עתיד לכלול 123 יחידות דיור בנות 3-5 חדרים ופנטהאוזים בני 6 חדרים, בבניינים בני 9 קומות. פרויקט המגורים מוקם בצמוד ל"בית אנה טיכו" ו"בית הרב קוק", שני מבנים לשימור.



החברה להגנת הטבע מציינת, כי על פי תוכנית גוש 50 יעוד הקרקע במגרש מוגדר כ"אזור לסחר ומלונאות". לפי תוכנית בניין עיר המקומית (תב"ע), שתי הקומות הראשונות מיועדות למסחר ומלונאות ורק מעליהן יותרו שימושי מגורים, כאשר יחידות הדיור ייבנו באגפים נפרדים ויישתמשו בחדר מדרגות ובכניסה נפרדים. בפועל, התוכנית שהגישה אפריקה ישראל ואושרה בוועדה המקומית חורגת מהתוכנית, תוך שינוי יעוד הקרקע ואי-יצירת הפרדה בין אגפי המגורים למסחר.



חריגה של 9 מטרים



החברה להגנת הטבע טוענת, כי מספר הקומות המקסימלי המותר לבנייה במגרש הוא שמונה, בעוד שההיתר מציע בינוי של 11 קומות. על פי ההקלה שאושרה, יתווספו למבנים 9 מטרים. בוועדה המקומית היו מודעים לנושא, אך קבעו כי הפרש הגובה לא מהותי.



"החלטת הוועדה המקומית אינה חוקית וניתנה ללא סמכות", זועם רכז שמירת הטבע של החברה להגנת הטבע בהרי יהודה, שקד אברהם, "אישור כזה יכולה לתת רק הוועדה המחוזית וגם זה לא במסגרת היתר בנייה, אלא בבקשת שינוי לתב"ע. בשבוע הקרוב בכוונתנו להגיש ערר לוועדת הערר המחוזית. כבר בזמנו הערנו לפולק (יו"ר הוועדה המקומית בירושלים, רנ"ה) והתעלמו מאתנו. עכשיו חברת אפריקה ישראל תצטרך להמתין זמן רב עד שיוצא לה היתר בנייה".



מאפריקה ישראל נמסר בתגובה: "יש להתפלא ולהצטער על כי החברה להגנת הטבע ממשיכה לפעול לעיכוב מימושו של פרויקט זה, אשר אין ספק כי יתרום לעיר. תביעותיה של החברה להגנת הטבע נדחו זה לא מכבר על ידי כל הוועדות ובית המשפט המחוזי, תוך שנמתחת ביקורת על גישתה הפטרונית. חברת אפריקה ישראל מגורים וחברת שיינפלד ייזום ופיתוח מבקשות להדגיש כי הבקשה להיתר נערכה על פי תב"ע בתוקף".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully