וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אפשר להציל אלפי משרות

אייל זגגי

18.11.2008 / 6:58

מכתב לשר האוצר



>> אדוני שר האוצר, אינך אחראי ובוודאי אינך אשם. המשבר הפיננסי הוא גלובלי. אין בידיך כלים לפעול בעולם שבו פועלים כוחות כל כך עוצמתיים, אך יש גם יש בכוחך להציל כמה משרות. אולי מאות, אולי אלפים. כאן אצלנו, בישראל.

החברה שאותה אני מנהל נאלצה לפטר יותר מ-20 עובדים לפני כשבוע. כשראש הממשלה ביקש השבוע ממנהלי חברות להמנע מקיצוצים, הרגשתי שלא רק שלצערי איני יכול להיעתר לבקשתו, אני אף מוצא אותה מקוממת.



מדוע? תפקידה של הנהלה אחראית, לפי הספר, הוא למקסם את הערך לבעלי המניות, וכן לוודא שהחברה שהם מנהלים לא תתרסק ביום סגריר. הבקשה שלא לקצץ שקולה לבקשה מההנהלה למעול בתפקידה.



מדוע פנייתו של ראש הממשלה מקוממת? פשוט כי יש בידיו ובידיך את היכולת לבצע כיום פעולות שיאפשרו להימנע מפיטורים או לפחות להמעיט בהם.



שם המשחק זה זמן. את המפוטרים, או המפוטרים בפוטנציה, צריך להציל היום. מדברים בלי סוף על תוכנית הצלה, אך עד שזו תגובש ותעבור את מסכת הייסורים והאישורים ותגיע לידי ביצוע, זה יהיה מעט מדי ובוודאי מאוחר מדי.



חברי המנכ"לים ואני עסקנו ועוסקים באחרונה בחיפוש אחר שביל הזהב בין קיצוץ מינימלי (ובתוך כך שימור לקוחותינו ויכולותינו הגרעיניות) לבין ההכרח לשמר מזומנים כדי להבטיח את הישרדות החברה.



שביל זהב זה קורע את החברות ועלול אף לקרוע את החברה שבה אנו חיים. אנו עוסקים בדיני נפשות ונאלצים לשלוח הביתה עובדים מעולים, בעלי יכולות וכישורים וכמובן גם בעלי משפחות.



בידיך כלים ואמצעים, כמו המדען הראשי, וכל הנדרש היא החלטה וביצוע מיידי. לא תוכל להציל את כולם. עדיין, ללא כל פריצה של מסגרת תקציבית - תקציבי המדען, למשל, תקועים בין משרדים ולא עוברים לחברות מסיבות שנשגבות מבינתי - תוכל להציל רבים.



החברה שאותה אני מנהל הגישה תוכנית למדען הראשי, עברה את הליכי הבדיקות בהצלחה ובשל ביורוקרטיה תקציבית הליכי האישור הפורמלי נתקעו. התוצאה: לא קיבלנו ב-2008 סכום משמעותי, שבוודאי יכול היה למנוע פיטורי חלק מהעובדים.



אז מה לא צריך לעשות? לא לצעוק כמה רע וקשה. את זה העיתונות עושה די והותר.



ומה כן צריך לעשות? לוודא עוד היום שהמנגנונים הקיימים פועלים להעברת כספים. לא מחר, היום! לפעול יחד עם גורמי הון למתן סיוע לכסף מושקע. לא מחר, היום!



אדוני שר האוצר, עליך רק לוודא שמישהו מבין שזה דחוף. לפעמים דברים הם דחופים גם אם לא יורים עלינו.



בברכה, איל זגגי



הכותב הוא מנכ"ל חברת סרף פתרונות תקשורת

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully