וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נאמני נידר מציגים מתווה מכירה; הרוכשים הפוטנציאליים: האחים רייכמן, דן ומשקיעים מחו"ל

מאת רנית נחום-הלוי

18.11.2008 / 6:58

הנאמנים מבקשים להאריך את צו הקפאת ההליכים ב-30 יום ולצמצם את הוצאות החברה, כך שתעסיק שני עובדים בלבד מתוך עשרה המועסקים כיום. 20 עובדים כבר פוטרו



>> נאמני חברת הנדל"ן נידר, הנמצאת בהקפאת הליכים, הגישו אתמול לבית המשפט המחוזי בירושלים דו"ח הסדר נושים, ובו הצעות רכישה שקיבלה החברה למימוש נכסיה. עם הרוכשים הפוטנציאליים נמנים האחים רייכמן, החברה לתחבורה ציבורית דן ומשקיעים מחו"ל.

נגד נידר הוגשו תביעות על ידי הבנקים ונושיה, המסתכמות בכ-672 מיליון שקל. ואולם לטענת הנאמנים, עו"ד אמיר ברטוב ממשרד ליפא מאיר ושות' ועו"ד קובי אמסטר ממשרד י. אמסטר ושות'. הסכום נמוך באופן משמעותי מהסכום הכולל של התביעות שהוגשו.



בדו"ח הסדר הנושים מציינים נאמני החברה כי המשבר הכלכלי והקיפאון בענף הנדל"ן משפיעים לרעה על היכולת לממש את נכסי החברה ולהחזיר את החוב לנושיה במחירים ראויים. כדי שיעלה בידם למצות את המגעים למכירת הנכסים, הם מבקשים להמשיך את צו הקפאת ההליכים לתקופה נוספת של כ-30 יום.



הנכס העיקרי של נידר, הקרקעות בפרויקט הולילנד בירושלים, כולל זכויות בעלות של 100%. הפרויקט מיועד לבניית 220 יחידות דיור (264 יחידות עם הקלה) וכולל שטח של כ-1,600 מ"ר המיועד למסחר וחניון תת-קרקעי. את הנכס רכשה החברה בסוף 2007 בהסכם קומבינציה ולאחר הליכים משפטיים בתמורה כוללת של כ-180 מיליון שקל. האחים רייכמן - הבעלים של חברת איי.פי.סי, מבעלי מלון וולדורף אסטוריה - מבקשים לרכוש את הקרקעות של נידר בפרויקט הולילנד בירושלים ב-140 מיליון שקל



החברה קיבלה הצעה נוספת לרכישת הזכויות בפרויקט הולילנד מחברת נהור, חברה הבת בבעלות מלאה של החברה לתחבורה ציבורית דן, בעסקת קומבינציה בשיעור של 36%-46%, ביחס ישיר למחירי המכירה של היחידות הדיור בפרויקט. כמו כן הוגשה הצעה על ידי קבוצת משקיעים מחו"ל לרכישת 50% מזכויות החברה בנכס כנגד הלוואת בעלים בסך של 25 מיליון שקל.



זכויות החברה בנכס זה משועבדות לבנק לאומי שמימן חלק מהרכישה. בתוך כך הודיע לאומי כי יסרב לכל עסקה שאינה מכירה במזומן, בעיקר לנוכח תנאי שוק האשראי הנוכחיים. לפיכך, הוקפאה הצעת המשקיעים מחו"ל. למרות הסיכוי למימוש עסקת המזומנים של האחים רייכמן, מעדיפים הנאמנים את עסקת נהור, לנוכח הסכומים שיצטברו לקופת הנושים.



לחברה יש לפחות חמישה נכסים ברעננה, קרית אונו, חיפה, ירושלים וחולון שמכירתם עדיין לא הושלמה. הנאמנים מעריכים כי ניתן יהיה לקבל מכלל נכסי החברה תמורה כוללת של 40-45 מיליון שקל, ללא הפרויקט בהולילנד. עם זאת, הנאמנים מבקשים לצמצם את הוצאות החברה; הצמצומים יכללו את המשך העסקתם של שני עובדים בלבד מתוך עשרה המועסקים כיום, ולאחר שכבר פוטרו 20 עובדים, הפסקת העבודות על הדו"חות הכספיים (עלות של 100 אלף שקל לרבעון), צמצום שטח המשרדים וצמצום ההוצאות השוטפות ל-50-70 אלף שקל בחודש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully