וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סכנה: חגורות בטיחות

מאת דניאל שמיל

18.11.2008 / 6:58

בת 12 נרדמה והסתבכה בחגורת הבטיחות של הונדה ג'אז עד שהכחילה. תגובת החברה: "מדובר בשימוש לא תקין - ולא בפגם בייצור"



>> האם חגורת הבטיחות, שתפקידה להגן הנוסעים ברכב, יכולה להיות מסוכנת? פרופ' עמירם גולדבלום גילה שלפעמים כן, כשביתו של בת זוגו כמעט ונחנקה מחגורת הבטיחות בהונדה ג'אז.

לדבריו, הילדה, בת 12, נרדמה במושב האחורי ונשכבה על צדה. כשהתעוררה, לא הצליחה לפתוח את החגורה, וניתוק האבזם רק גרם להידוקה סביב גופה. ניסיונות האם וגולדבלום לסייע לילדה לא צלחו, ויותר מכך, כל משיכה של החגורה הידקה את אחיזתה סביב כתפי הילדה. בשלב זה המצב החל להיות מסוכן והילדה הכחילה. גולדבלום עצר מכונית בכביש המהיר, ובעזרת סכין יפני שהיה ברשות הנהג חתך את החגורה וחילץ את הילדה.



המכונית נלקחה למוסך וגולדבלום ביקש מהחברה היבואנית מאיר לקחת אחריות על התקלה ולשלם על החלפת החגורה. תגובת החברה היתה: "התקלה נבעה משימוש לא תקין - ולא מפגם ייצור". כ"מחווה של רצון טוב" הוצעה השתתפות של 50% בעלות התיקון. ההסבר של מאיר אינו מספק, מפני שהשימוש של הילדה היה אולי שגוי, אך זוהי טעות נפוצה. ילדים רבים נרדמים ונשכבים כאשר הם חגורים, אך אין זה אומר שהם צריכים להילכד בה. אם טעות סבירה מסתיימת בכמעט אסון, נראה שיש בעיה בחגורה.



בבדיקה שערכנו לא נתקלנו בתופעות דומות בהונדה ג'אז (אם כי פרופ' גולדבלום טוען שהגיע אליו מידע על בעיות דומות), אך נמליץ כאן להשגיח על ילדים ולא לאפשר להם לשכב כשהם חגורים, אלא לנמנם בישיבה בלבד.



מאיר מסרה כי "האירוע מוכר, נבדק ואף טופל במלוא תשומת הלב. מהבדיקה עולה באופן ודאי שנעשה שימוש לא נכון בחגורה". עוד נמסר כי "קשה עד כדי בלתי אפשרי להבין כיצד ייתכן שהחגורה נכרכה סביב הילדה בעוד אבזם החגורה משוחרר. על אף שהתקיימה פגישה עם הלקוח, בהונדה מבקשים לקיים פגישה נוספת בנוכחות עיתונאי TheMarker, שבה ידגים גולדבלום כיצד קרה המקרה וכיצד ניתן להגיע למצב המתואר, שכאמור, להבנתנם, מדובר במצב בלתי אפשרי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully