וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעלי קרקע באעבלין יפוצו ב-1.8 מיליון ש' לאחר שבסמוך לשטחם הוקם אולם אירועים

מאת רנית נחום-הלוי

18.11.2008 / 6:58



>> בעלי קרקע בכפר אעבלין הסמוך לקרית אתא, יפוצו ב-1.8 מיליון שקל בגין הקמת אולם שמחות ואזור מסחרי בסמוך לקרקע שבבעלותם, המיועדת למגורים. כך אישרה ועדת הערר במחוז צפון בראשות עו"ד דרור לביא-אפרת.

הערר הוגש לאחר שהוועדה המקומית לתכנון ובנייה בגבעות אלונים אישרה תוכנית בניין עיר (תב"ע) המשנה את ייעוד הקרקע באזור, מקרקע המיועדת למגורים לאזור מסחרי. בטרם אישור התוכנית, התירה הוועדה המקומית את הקמתם והפעלתם של אולם שמחות ומסעדה בהוצאת שימוש חורג.



העותרים, בעלי קרקע בשטח של כ-5.7 דונמים בדרום מערב הכפר, הגישו תביעת פיצויים בהסתמך על חוות דעת של השמאי נחום פרמינגר על פי סעיף 197 לחוק התכנון והבנייה בגובה של 1.73 מיליון שקלים. בעלי הקרקע טענו, באמצעות משרד עו"ד משה שוב ושות', כי הקמת אולם שמחות ואזור מסחרי בסמוך לאזור המגורים יוריד את ערך הדירות שיבנו.



הוועדה המקומית טענה, כי בהתאם לחוות הדעת מטעמה של השמאי עטאף עאלם, הקרקע של הבעלים הושבחה כתוצאה מכך. הוועדה המקומית תקפה מנגד את עצם קיומו של סעיף 197 לחוק התכנון והבנייה וניצולו לרעה. כן טענה כי לא הוכח מטרד של רעש והטענות שהועלו על ידי התובעים הן סתמיות ולא מבוססות. לעניין הקמת המרכז המסחרי טענה הוועדה המקומית כי הוראות התכנון במקום מתירות לעשות כן.



אבל ועדת הערר סברה אחרת. "אנו סבורים כי אין מקום לקבל טענה זו. כל התוכניות הציגו מצב שבו ניתן היה להקים בתי מגורים וכן מבנים שאינם יוצרים מטבעם מטרדים קשים. גם גני ילדים או מועדונים פרטיים אינם מהווים מטרד של ממש, בעוד שברור לחלוטין כי אולם האירועים יוצר מטרדי רעש וחנייה לרבות בשעות הקטנות של הלילה. דברים אלה מקבלים משנה תוקף כאשר המשיבה בוחרת לתקוף באופן גורף את כל מגישי התביעות מכוח סעיף 197 לחוק כאילו הם מבקשים להתעשר על חשבון הציבור", נכתב בהחלטת הוועדה.



יו"ר ועדת הערר מינה את השמאית לילך בן פורת שהכריעה לטובת בעלי הקרקע ופסקה כי על הוועדה המקומית לפצותם בגובה של 974 אלף שקל בצירוף ריבית והצמדה משנת 2001. בהמשך הגישה הוועדה המקומית ערר נגד חוות דעת זו. על כך השיב יו"ר הוועדה עו"ד דרור-אפרתי, "מדובר בחוות דעת מקצועית מנומקת היטב ונטולת פגם על פניה".



הוועדה המקומית תשלם לבעלי הקרקע כ-974 אלף שקל בצירוף הפרשי ריבית והצמדה, הוצאות שמאי ושכר טרחה בשיעור של 15%. כאמור, תשלם הוועדה פיצויים בגובה של כ-1.8 מיליון שקל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully