וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התפוצצה עסקת המיזוג בין פריזמה לאלטשולר שחם

מאת שרית מנחם

18.11.2008 / 8:30

באלטשולר שחם רצו מזומן, בפריזמה העדיפו עסקת מניות. חילוקי דעות התעררו גם באשר לשדרת הניהול. באלטשולר שחם בוחנים עסקה דומה עם מגדל

טיוטות הסכם המיזוג שנרקמו בין בתי ההשקעות אלטשולר שחם ופריזמה נגנזות, לאחר שהצדדים לא הגיעו להסכמה באשר למתווה העסקה הסופי - כך נודע ל-TheMarker. פיצוץ העסקה עם פריזמה החזיר את נציגי אלטשולר שחם לשולחן הדיונים עם מגדל שוקי הון, והם בוחנים שוב עסקת מיזוג ביניהם.

מקורבים לעסקה מסרו, כי פניית הפרסה הגיעה לאחר שהצדדים התקשו להגיע להסכמה לגבי מתווה העסקה. מנהלי קרן מרקסטון, רון לובש ואמיר קס, רצו לקדם את העסקה, שיכלה לעזור להם לאושש את פריזמה, אבל במתווה הראשוני שלה - עסקת מניות. לפי התוכנית שהם קידמו, חלקו של פריזמה בבית ההשקעות הממוזג יהיה 67%, וחלקו של אלטשולר שחם יהיה 33%.

גם באלטשולר שחם ניסו לקדם את המיזוג, אבל הם התעקשו על עסקת מזומן וגם דרשו שינויים באחזקות שלהם בבית ההשקעות הממוזג. נראה כי מה שהוביל לדרישת מזומן מצד אלטשולר שחם הוא החוב הגדול של פריזמה, בעיקר לבנקים, הנאמד ביותר ממיליארד שקל. הקמת פריזמה לפני שלוש שנים עלתה לקרן מרקסטון 2.1 מיליארד שקל. קרן מרקסטון הזרימה מחצית מהכסף, ואת השאר העניקו הבנקים, לצד גיוס חוב בהנפקה פרטית למוסדיים.

חילוקי דעות נוספים שהתעוררו היו לגבי שדרת הניהול של בית ההשקעות הממוזג. בהסכמים הראשוניים דובר על ניהול משותף - יובל גביש, המנכ"ל הנוכחי של פריזמה, וגלעד אלטשולר, מנכ"ל משותף באלטשולר שחם, אמורים היו להתמנות למנכ"לים משותפים בבית ההשקעות הממוזג. כמו כן, רון לובש אמור היה להתמנות ליו"ר בית ההשקעות הממוזג. אבל גם בתחום ההובלה הפרסונלית לא הגיעו הצדדים להסכמה.

גלעד אלטשולר וקלמן שחם, מייסדי בית ההשקעות אלטשולר שחם, רוצים מיזוג, והם בוחנים כעת שוב עסקה דומה עם מגדל שוקי הון.

בפריזמה, אלטשולר שחם ומגדל שוקי הון בחרו שלא להתייחס לידיעה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully