וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדולר התחזק ב-1.25% ונקבע על 3.964 שקלים

טל לוי

18.11.2008 / 16:00

מתחילת נובמבר עלה הדולר ב-7%. הסיבה: רכישות הדולרים של בנק ישראל והורדות ההריבית שהופכות את השקל לפחות אטרקטיווי

המסחר בשוק המט"ח מתנהל גם היום במגמה חיובית כאשר הדולר מתחזק ב-1.25% לרמה של 3.964 שקלים. מתחילת נובמבר התחזק הדולר ב-7% ומתחילת 2008 הוא מציג תשואה חיובית של 3.2% - לאחר שבמרבית חודשי השנה נסחר בירידות. מאז רמת השפל שרשם ביולי התחזק הדולר ב-24%. בעולם מתחזק הדולר ב-0.5% והוא נסחר תמורת 1.2588 דולר ליורו.

"זו לא הפתעה גדולה שהדולר מתחזק בישראל: בנק ישראל ממשיך לרכוש דולרים ומשפיע רבות על המסחר. במקביל, הוא מוריד שוב ושוב את הריבית, מה שהופך את השקל למטבע פחות אטרקטיווי", אמר מנהל המסחר בחדר העסקאות של בנק דיסקונט, מישל מזרחי. להערכתו, אלמלא בנק ישראל היה מתערב במסחר, שער החליפין היה נמוך בהרבה לעומת שערו הנוכחי.

באופן פרדוקסלי, דווקא המשבר הנוכחי מחזק את הדולר בעולם: המשקיעים בכל העולם מחפשים אחר נכסים בטוחים ולכן מעבירים כסף לארה"ב ורוכשים מוצרים פיננסיים דולריים שנתפשים כבטוחים יותר.

מזרחי מציין כי גם היום וגם ב-2009, השקל צפוי לרכז תשומת לב רבה מצד בנקים זרים. "אנחנו מקבלים מחמאות רבות מכל העולם בעקבות הנזילות הרבה שיש בישראל", מסביר מזרחי. "במדינות רבות קיים משבר נזילות ופירוש הדבר שפשוט אין שוק למוצרים רבים: אין מוכרים ואין קונים ופשוט לא ניתן לרכוש או למכור איגרות חוב ומוצרים אחרים המבוססים על ריבית. גם בתחום המטבע קשה לפעמים לבצע קניות בגלל הפער הגדול שבין מחירי הקנייה לשערי המכירה. בישראל הבעיה אינה קיימת ולכן אנו מושכים תשומת לב רבה מצד הבנקים בעולם שלא התעסקו בעבר עם שקלים וכעת מגלים את ישראל".

ומה בנוגע להמשך? מזרחי לא שולל אפשרות להגיע לשער חליפין של 4 שקלים או אפילו 4.1 שקלים. עם זאת, הוא מזכיר כי לשער חליפין של 4 שקלים יש בעיקר השפעה פסיכולוגית ואין לו משמעות מיוחדת מעבר לכך.

  • עוד באותו נושא:
  • דולר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully