וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קסטרו: הוצאות המימון מחקו את הרווח הנקי

נתן שבע

18.11.2008 / 10:25

הרווח הנקי הסתכם ב-630 אלף שקל בלבד. ההכנסות טיפסו ב-14% ל-153 מיליון שקל. ביצעה מספר הפרשות חד פעמיות ברבעון

חברת האופנה קסטרו צלחה את הרבעון השלישי של השנה עם גידול בהכנסות וברווח התפעולי, למרות שהוצאות המימון איימו לכלות את כל הרווח הנקי.

הכנסותיה של קסטרו טיפסו ב-14% ל-153 מיליון שקל, מפתיחת חנויות נוספות בארץ, לצד שיפור במכירות בחנויות קיימות. אולם, הוצאות המימון הובילו לכך כי הרווח שנותר לחברה בשורה התחתונה עמד על 630 אלף שקל בלבד, יותר מהרבעון המקביל אותו סיימה החברה בהפסד של 5.4 מיליון שקל.

כיום מונה רשת החנויות שבשליטת משפחת קסטרו ורוטר 157 חנויות מתוכן 114 בישראל ו-43 ברחבי העולם. התחזקות השקל אל מול הדולר עזרה לרשת לשפר את שיעורי הרווחיות שלה מכיוון שהיא רוכשת את מוצריה בחו"ל.

הרווח הגולמי עלה ב-17% ל-85.7 מיליון שקל כאשר שיעורו מסך הההכנסות עמד על 56% לעומת 54.6% ברבעון המקביל. בעקבות זאת, שופר הרווח התפעולי וטיפס ל-11.2 מיליון שקל - צמיחה של 31% לעומת התקופה המקבילה. גם תזרים המזומנים של החברה מפעילות שוטפת היה טוב והסתכם ב-10.5 מיליון שקל.

הוצאות המימון של החברה עמדו על 6.7 מיליון שקל בשל העלייה באינפלציה, שהובילה לגידול בערך הלוואות. במהלך הרבעון רשמה קסטרו מספר הפרשות חד פעמיות. בעקבת המשבר ברוסיה נתקלה החברה בקשיי גבייה מול הזכיין ברוסיה, למרות הגידול שחל במכירות מוצרי המותג ברוסיה. בעקבות זאת הפרישה החברה כ-1.1 מיליון שקל והחליטה להקפיא פתיחת חנויות נוספות באמצעות הזכיין ברוסיה.

קסטרו פירקה את השותפות שלה עם שותפתה בגרמניה ברבעון שחלף וסגרה את החנות בברלין בשל עלויות גבוהות. כמו כן רשמה החברה ברבעון השני והשלישי הפרשה של מיליון שקל מתוך שני מיליון שקל על שיפוץ מתקן בבת ים.

קסטרו, שסגרה גם את פעילותה בלטביה, צפויה לפתוח חנות ראשונה של המותג בקזאחסטן במהלך הרבעון הרביעי של 2008. קסטרו מזהירה, כי הרבעון הרביעי יושפע מעלייה מהותית של הדולר מול השקל וירידה מהותית של היורו מול השקל. כמו כן חלה ירידה מהותית בערך ההשקעה של החברה בניירות ערך כתוצאה מהמשבר הפיננסי העולמי שעשויים להשפיע על התוצאות. מניית קסטרו איבדה 55% משוויה מתחילת השנה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully