וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גם בלאקרוק מקצצת: ענקית הקרנות האמריקאית תפטר עובדים - לראשונה בתולדותיה

סוכנויות הידיעות

18.11.2008 / 12:01

לפי מסמך פנימי של בלאקרוק, החברה תתחיל לשלוח הודעות פיטורים לחלק מ-5,500 העובדים בחברה



ענקית הקרנות בלאקרוק, חברת ניהול הכספים הציבורית הגדולה בארה"ב, מתכוונת לקצץ משרות – לראשונה בתולדות החברה – לאחר שהמשבר הפיננסי העולמי החמור ביותר מאז השפל הגדול הוביל להצטמקות בתעשיית קרנות הנאמנות. כך דיווחה היום סוכנות הידיעות בלומברג.



לפי מסמך פנימי לרשת בלומברג, מתכוונת בלאקרוק לשלוח הודעות פיטורים השבוע לרבים מתוך 5,500 עובדי החברה. מספר המפוטרים והמשרות שיושפעו בעקבות הקיצוצים, הראשונים ב-20 שנותיה של החברה, לא נחשפו במסמך. דוברת בלאקרוק, בובי קולינס, אמרה כי החברה אינה מתכוונת לחשוף את פרטי הקיצוצים עד סוף השנה.



"זמנים כאלה דורשים משמעת פיסקלית. אנו מצפים לכך מהחברות שבהן אנחנו משקיעים, ועלינו לצפות לכך גם מעצמנו", נאמר במזכר הפנימי. עוד נכתב כי "מספר גדול של עסקים בכל התעשיות והתחומים דיווחו על תוצאות חלשות ברבעון השלישי ועל צפי לתוצאות חלשות בהרבה ברבעון הרביעי וב-2009. גם בלאקרוק אינה חסינה בפני ההתפתחויות".



לפני כשבועיים דיווחה בלאקרוק על נפילה של 15% ברווחיה ברבעון השלישי – הירידה הראשונה ברווחי החברה מזה שנתיים – בעקבות פדיונות משקיעים שמשכו כספים מהקרנות שמנהלת החברה. שווי נכסיה של החברה נפל ב-12% ברבעון השלישי ל-1.26 טריליון דולר.



פידליטי, חברת ניהול קרנות הנאמנות הגדולה בעולם, הודיעה בשבוע שעבר על כוונתה לפטר 1,700 עובדים - שבוע בלבד לאחר שהודיע על כוונה לקצץ 1,300 משרות בעקבות משבר האשראי העולמי. שני סבבי הפיטורים מסתכמים ב-3,000 משרות, או 7% מכוח העבודה של החברה. הפיטורים בפידליטי באו בהמשך להודעות קודמות על פיטורי עובדים מצד חברות לניהול קרנות, בהן ג'אנוס קפיטל שהודיעה בחודש שעבר כי בכוונתה לקצץ 9% מכוח העבודה שלה ואליאנס-ברנסטיין.



מאז תחילת המשבר קיצצו בנקים וחברות במגזר הפיננסים העולמי יותר מ-166 אלף משרות, על רקע מחיקות והפסדים בסך 966 מיליארד דולר שרשם המגזר מאז קריסתו של שוק משכנתאות הסאבפריים בשנה שעברה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully