וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עובדים ופעילים חברתיים הוכו על ידי מאבטחים של מכון ויצמן בעת שמחו על תנאי ההעסקה במוזיאון המדע

עידו סולומון

18.11.2008 / 12:17

ממכון ויצמן נמסר: "אנשי האבטחה בלמו את הפעילים תוך הפעלת כוח מינימלי שנדרש לבלימתם"



חמישה עובדים ופעילים חברתיים שביקשו למחות על תנאי ההעסקה במוזיאון גן המדע של מכון ויצמן, הוכו על ידי מאבטחים ששלחה ההנהלה.



ביום ראשון השבוע הגיעו העובדים לשטח המכון מצויידים בשלטים במטרה להניפם במהלך טקס חלוקת מלגות לסטודנטים מצטיינים, בהשתתפות בכירי מכון ויצמן וראשי עמותת דוידסון המפעילה את המוזיאון. זאת, כחלק ממאבקם בהנהלה בעקבות סירובה להכיר בהתאגדותם ולשבת איתם למשא ומתן על תנאיהם.



בתגובה נשלחו מאבטחים לעצור את העובדים ולדבריהם היכו אותם בברוטליות. אחד הפעילים, יוני ויינרב מאושפז מאז המקרה בבית החולים עין כרם וממתין לניתוח בברכו כתוצאה משני שברים שנגרמו לו במהלך האירוע. מיד לאחר האירוע נעצרו העובדים והפעילים על ידי המשטרה ושוחררו כעבור כ-3 שעות.



ממכון ויצמן נמסר: "שני עובדים פרצו ביום ראשון למכון כשהם מלווים בפעילים פוליטיים, במטרה לחבל באירוע. הפורצים, שזחלו מתחת לגדרות המכון, נלכדו על-ידי אנשי האבטחה, שבלמו אותם תוך הפעלת כוח מינימלי שנדרש לבלימתם. אין אמת בטענת העובדים כי נעצרו בדרכם לעבודה, שכן נתבקשו מפורשות שלא להגיע לגן המדע. הפעילים הפוליטיים חדרו למכון במטרת חבלה מוצהרת".



העובדים מצידם טוענים שנכנסו בדרכים קונבנציונליות וכי לא התכוונו לעשות דבר מלבד הנפת השלטים. סכסוך העבודה בין עובדי המוזיאון להנהלת מכון דוידסון הוכרז כבר לפני כחודשיים, בין היתר בעקבות טענות עובדים על צמצום כמות המדריכים והגדלת קבוצות המבקרים מ-25 משתתפים ל-40, אי תשלום בגין חלק משעות העבודה, חוסר שקיפות באופן חישוב השכר של העובדים, עיכוב בתשלומי שכר ועוד.



בתחילת חודש יולי התארגנו 27 מתוך 40 עובדי המוזיאון במסגרת ארגון "כוח לעובדים" על מנת להביא את הנהלת הגן להקשיב לדרישותיהם. בין העובדים המאורגנים, חיילים משוחררים וסטודנטים המועסקים כמדריכים ועובדי בית המלאכה של המוזיאון.



מאז ההכרזה על סכסוך העבודה נפגשו מנהלי המכון עם העובדים מספר פעמים ואף העלו הצעות לפיתרון הסכסכוך, אך יחד עם זאת, התמידו בסירובם להכיר בהתאגדות העובדים והציעו לשבת עם כל עובד בנפרד.



העובדים טוענים כי בשלושת השבועות האחרונים ההנהלה החריפה את צעדיה כלפיהם והיא מונעת מהם משמרות וניסתה להחליפם בעובדים לא מאורגנים. במספר הזדמנויות קיימו העובדים משמרות מחאה מול שער המוזיאון ואף עצרו את העבודה למשך כשעה ללא הפרעה, אולם כשניסו חמישה מהם לחדור לתוך המתחם נעצרו על ידי מאבטחים.



"כנראה שהם רוצים פיזית לשבור את התארגנות העובדים", אומר נדב אהרוני, מדריך במוזיאון. "הלכנו לכיוון מקום העבודה שלנו, המאבטחים צעקו לנו לעצור ובכל זאת המשכנו. הם קפצו עלינו, הפילו אותנו לרצפה. אחד המאבטחים דרך עלי ואחר כך התיישב עלי וכל הזמן צעק שהוא לא נוגע בי. בסך הכל רצינו למחות במקום העבודה שלנו על גזילת הפרנסה. מונעים מאיתנו לעבוד, מתנים את החזרה שלנו בכך שנוותר על ההתארגנות וכשאנחנו באים למחות בצורה לגיטימית במסגרת סכסוך עבודה מכים אותנו בלי רחמים".



מהנהלת המכון נמסר עוד: "אין אמת בטענות על מניעת המשמרות. מנהלי מכון דוידסון נפגשו עם העובדים, שמעו את טענותיהם, קיימו בירור ומצאו שחלק ניכר מטענותיהם נכונות ומוצדקות. נקודות אלה מתוקנות בימים אלה. עובדות אלה הובהרו לעובדים. דלתה של ההנהלה פתוחה לפני העובדים, אך הם אלה שמסרבים להיפגש בטענות סרק פרוצדורליות. המכון מעוניין לפתור באופן ענייני והוגן את בעיותיהם של המדריכים, אך לא יאפשר הפרעה לשיגרת המחקר המדעי ולפעילויות נוספות שמתקיימות במכון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully