וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ספאנשן רוצה לעצור את שיווק ה-iPod בארה"ב: תובעת את סמסונג על הפרת פטנט על זיכרון פלאש הנמצא במכשיר

ניר צליק

18.11.2008 / 12:29

בעקבות הגשת התביעה זינקה המניה ב-47%



ספאנשן, המפתחת פתרונות מבוססי זכרון פלאש, הגישה תביעה כנגד סמסונג ורוצה לחסום את מכירות ה-iPod, הבלקברי, וכל המכשירים המבוססים על זכרונות פלאש של סמסונג בארה"ב. זאת בעקבות הפרת פטנט של החברה הישראלית, לכאורה. ספאנשן מבקשת פיצוי על הנזקים וכן איסור מכירת המוצרים בארה"ב המכילים את זכרונות סמסונג המפירים את הפטנט, לכאורה. רוב תביעות הפטנטים מיושבות מחוץ לכותלי בית המשפט ואינן משפיעות על הצרכנים עצמם.



ספאנשן, היצרנית השלישית בגודלה של זכרונות פלאש, טוענת כי מעל 100 מיליון מכשירי MP3, מצלמות דיגיטליות, מכשירי סלולר ומוצרים אלקטרוניים אחרים העושים שימוש בזכרונות פלאש של סמסונג ומפרים את הפטנט של ספאנשן. כן נטען כי המכירות של זכרונות סמסונג שמפירים את הפטנט עמדו על 30 מיליארד דולר בחמש השנים האחרונות.



"לספאנשן יש פטנטים שהם יסוד לזכרונות פלאש. סמסונג בעצמה ציטטה את הפטנטים האלה פעמים רבות בפטנטים שלה, כשהיא מדגישה את העובדה שהתעשייה קיבלה את הפטנטים של ספאנשן כבסיס", אמר רוברט מלנדרס, סגן נשיא החברה.



בתגובה, כתבה סמסונג כי היא אוסרת שימוש לא מורשה ברכוש אינטלקטואלי של חברות אחרות, וכי בכוונתה להגיב באופן אקטיווי לתביעה זו. בעקבות הגשת התביעה זינקה מניית ספאנשן בכ-47% והיא נסחרת לפי מחיר של 50 סנט למניה, המשקף לחברה שווי של 80.5 מיליון דולר.



ספאנשן סיימה את הרבעון השלישי עם הכנסות של 630.9 מיליון דולר, 3% מעל הכנסות הרבעון המקביל, שעמדו על 611.1 מיליון דולר. בשורה התחתונה רשמה החברה הפסד נקי של 118.7 מיליון דולר או 74 סנט למניה, ביחס להפסד נקי של 71.6 מיליון דולר, או 53 סנט למניה, ברבעון המקביל אשתקד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully