וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אקירוב מתחיל להפסיד: העדר מימושים וירידה בערך תיק ני"ע העבירו את אלרוב נדל"ן להפסד של 7.8 מ' ש'

נתן שבע

18.11.2008 / 13:50

החברה מורידה את תחזית הרווח של מלון מצודת דוד; עלייה של 20% בדמי השכירות בשל אכלוס פרויקט ממילא


, החברה הבת של אלרוב שבשליטתה אלפרד אקירוב עברה להפסד ברבעון השלישי של השנה בשל העדר מימושים. הפסדים בתיק ני"ע של החברה ביחד עם הוצאות המימון העבירו אותה להפסד של 7.8 מיליון שקל לעומת רווח של 163 מיליון שקל ברבעון המקביל. סך ההכנסות של החברה קטנו ב-70% ל-99 מיליון שקל.

אלרוב נדל"ן נהנתה ברבעון מעלייה של 20% בהכנסות משכר הדירה ל-50.2 מיליון שקל. את העלייה זוקפת החברה לדמי השכירות בפרויקט המדרחוב בממילא שהמשיך להתאכלס במהלך הרבעון. להערכת החברה, דמי השכירות מכל שטחי המסחר והמשרדים צפויים להסתכם לסך של כ-42 מיליון שקל בשנה, לאחר שהיום הם עומדים ברמה של 33 מיליון שקל בשנה.

הפעילות המלונאית של החברה שכוללת את המלון הרווחי ביותר בארץ, מלון מצודת דוד, סבלה הרבעון מירידה. העודף התפעולי ברבעון ירד ב-40% ל-14.9 מיליון שקל. מקור חלק מהקיטון הוא בעיתוי חג סוכות אשר בשנת 2007 חל בחלקו בחודש ספטמבר ואילו השנה חל כולו בחודש אוקטובר.

יחד עם זאת, סימני המשבר מתחילים להגיע למלון של החברה בירושלים. אלרוב נדל"ן הקטינה את תחזית העודף התפעולי שלה של המלון ל-2008 ב-5 מיליון שקל ל-70 מיליון שקל גם בשל ירידה בתפוסה ובשל חולשתו של הדולר.

במהלך הרבעון לא מכרה החברה דירות בפרויקט ממילא היוקרתי אל מול החומות שכולל 50 דירות. אלרוב הפסידה 22 מיליון שקל על תיק ני"ע שלה ברבעון השלישי. תיק ני"ע, נכון לתום הרבעון, עמד על 88 מיליון שקל. החברה רשמה עוד הוצאות מימון של 13 מיליון שקל, נמוך יותר מהרבעון המקביל.

אלרוב נהגה מידי רבעון לפרסם את שתי הדו"חות של החברות אלרוב והחברת הבת שלה אלרוב נדל"ן יחדיו אך לא נהגה כך ברבעון זה. ההבדל בין התוצאות של שתי החברות כולל את תיק ני"ע הענק של החברה האם.

הרבעון השלישי באלרוב צפוי לכלול הפסד של 107 מיליון שקל בגין אחזקתה בתיק נ"יע שכלל השקעה בסך של 850 מיליון שקל, ערב פתיחת המחצית השניה של השנה, כאשר כמעט כולו במניות לאומי והפועלים. גם ברבעון הרביעי המשיכו מניות הבנקים לרדת, כך שאלרוב עשויה לרשום הפסדים נוספים בגינן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully