וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם המגמה בשוק המניות ארה"ב הגיעה לתחתית וצפויה להתהפך בקרוב?

TheMarker

18.11.2008 / 14:11

למרות שמרבית הירידה בשוק המניות בארה"ב כבר הושלמה, זמן רב צפוי לחלוף עד שתחול התבהרות בקרב המשקיעים לגבי תחזיות הרווח במגזר העסקי



למרות שמרבית הירידה בשוק המניות בארה"ב כבר הושלמה, זמן רב צפוי לחלוף עד שתחול התבהרות בקרב המשקיעים לגבי תחזיות הרווח במגזר העסקי, מעריך מנהל המחקר בספרינט האנליסט אריה טל. לדבריו סיכוני הדאונסייד עדיין גבוהים.



נכון לעכשיו, ההרעה בתנאים הכלכליים בארה"ב נמשכת: האבטלה ממשיכה לעלות, המכירות הקמעונאיות יורדות, מגזר הייצור נחלש, להוציא את נתוני חודש אוקטובר אשר הושפעו לטובה מ"תיקון" במגזר האנרגיה, מגזר הנדל"ן ממשיך להתמתן, וחשוב ביותר, ריסון האשראי של המוסדות הפיננסיים נמשך.



לדברי טל "גם אם המגזר הפיננסי ישחרר את רסן האשראי היום, הכלכלה הריאלית תתייצב ותחזור לצמיחה רק בעוד 10-14 חודשים". לכן מעריך טל כי היפוך מגמה בשוק המניות, שתלווה בהתייצבות ודשדוש, תתרחש לכל המוקדם בסוף הרבעון הראשון, או במהלך הרבעון השני, וזאת תחת ההנחה ששוק המניות נוטה להקדים היפוך מגמה של מחזור עסקים ב-6 עד 9 חודשים.



על פי ניתוח העבר ניתן להסיק כי שוק המניות הדובי נמצא בשלבים מתקדמים מאד, לאחר שירד בכ-48% מרמת השיא באוקטובר 2007 (1,576 נקודות) לרמה של 818 לפני כחודש. האם הרמה האחרונה מייצגת את רמת השפל של המשבר? על פי חברת המחקר BCA, במיתונים הקודמים, משנת 1900, שוק המניות ירד בכ-47% בממוצע מנקודת השיא לשפל, וזאת תוך פרק זמן של 22 חודשים.



לדברי טל "שוק המניות הדובי הנוכחי אלים יותר מקודמיו בכך שירד יותר מהממוצע תוך פרק זמן קצר הרבה יותר מבעבר – 13 חודשים לעומת ממוצע של 22 חודשים במיתונים הקודמים. מאמצים מצד בכירי הממשל והבנק המרכזי בראשות שר האוצר פאולסון והנגיד ברננקי לשכנע את הקונגרס לאשר את תוכנית החילוץ TARP גרמה למשקיעים להבין עד כמה המצב חמור וכתוצאה מכך נגרם לחץ של הנזלות בקרב משקיעים פרטיים ומוסדיים".



טל מעריך כי זליגת המשבר לכלכלה הריאלית רק מחריפה את המומנטום, ופעולות הריפלציה (Reflation) הכוללות מדיניות מרחיבה, הזרמת נזילות, מדיניות פיסקאלית אגרסיבית ועוד, עדיין לא מורגשות במגזר העסקי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully