וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נאמן לאג"ח של ארזים דורש כינוס אסיפה: חשש ממשי כי החברה לא תפרע את חובה ותחדל מניהול עסקיה

שרון שפורר

18.11.2008 / 14:43

אג"ח של החברה שבשליטת מאיר גורביץ' נסחרות בתשואה של 115%; החברה נסחרת בשווי של 52 מ' ש' מול מיליארד שקל לפני שנה



חברת ארזים דיווחה היום כי נאמן לאג"ח בסדרה 2 של החברה דורש לכנס אסיפה וזאת על רקע "חשש ממשי כי החברה תפסיק לשלם את חובה לבעלי האג"ח ותחדל מניהול עסקיה". הדרישה לכינוס אסיפה הגיעה בעקבות אזהרת רווח שפרסמה לאחרונה ארזים והצטרפה לשרשרת הודעות שליליות של החברה. בעקבות ההודעה על כינוס האסיפה - קרא גם הנאמן, רו"ח שלמה אודם ממשרד רו"ח "גיא גופר, יהב גילמן, אודם ושות'". לאג"ח החוב מסדרה 3 של החברה לאסיפה של בעלי האג"ח.



ארזים שבשליטת מאיר גורביץ', פירסמה לפני כשבועים אזהרת רווח, לפיה הוצאות המימון ברבעון השלישי של 2008 יהיו חריגות בהיקפן ויסתכמו בכ-90 מיליון שקל. ארזים מסבירה את ההוצאות החריגות בקיטון בשווי הוגן של עסקות החלף על ריביות, התחזקות השקל וגידול בהיקף ההתחיבויות צמודות המדד שיביאו את הוצאות המימון. בנוסף, צפוי ההון העצמי של ארזים ברבעון להצטמצם כתוצאה מהיחלשות היורו והליש"ט, המטבעות בהן היא פועלת, כך שהשפעה זו לבדה תביא לשחיקה של 28 מיליון שקל.



ארזים הינה חברת נדל"ן הפועלת בעיקר בשוק הבריטי, הסובל מאז פרוץ משבר האשראי מהאטה דרמטית. לראשונה, דורגה החברה במארס 2008 על ידי מעלות בדירוג של A פלוס עם אופק יציב, אלא שמאז הורידה מעלות פעמיים את הדירוג והיום הוא עומד על BB, עם אופק דירוג שלילי, כלומר שקיימת סכנה שהדירוג יורד שוב בעתיד.



מעבר לפעילות בבריטניה, המביאה לירידת ערך נכסי החברה, אחד הנושאים המטרידים ביותר בפעילותה של החברה הוא המינוף הגבוה שלה. לארזים יש הון עצמי של 212 מיליון שקל בעוד ההתחיבויות שלה מגיעות לגובה של 3.5 מיליארד שקל. יש לציין כי ההון העצמי של החברה נשחק בחצי השנה האחרונה בשל ההפסדים שצברה, מה שעלול לקרות ברבעון השלישי של השנה.



בהורדת הדירוג האחרונה ציינה מעלות, כי באחת מהלוואותיה המהותיות של החברה הלוואת נון-ריקורס, העומדת כנגד נכסי בתי האבות של החברה באנגליה, מצוייה החברה על סף חריגה מהתנייה LTV מקסימלי - היחס בין ההלוואה לערך הנכס. מעלות העריכה כי בשל ירידת שווי הנכסים קיים חשש לאי עמידה בהתנייה זו. דרישת הבנק להזרמת הון עצמי נוסף או מימוש ההלוואה מול הנכס על ידי הבנק. מימוש הנכסים על ידי הבנק המממן יוביל להפחתה של כ-30 מיליון ליש"ט מהונה העצמי של החברה ולאובדן התזרים המתקבל מנכסים אלה, ועקב כך להידרדרות ביכולת פירעון יתרת החוב של החברה.



איגרות החוב של ארזים מסדרה 2 נסחרות כיום בתשואה של 115% המלמדת כי המשקיעים סבורים כי החברה לא תחזיר את החוב. החברה נסחרת היום בשווי של 52 מיליון שקל בלבד מול יותר ממיליארד שקל השווי שלה לפני כשנה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully