וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כלל פיננסים: צפי לגל של אזהרות רווח מחברות הדשנים - כי"ל ממשיכה לאבד מכוחה

TheMarker

18.11.2008 / 14:50

במקביל לצניחתה של מניית כי"ל והאווירה השלילית בשוק הסחורות והיחלשות שער הנפט מעריך היום האנליסט אבירן רביבו מכלל פיננסים ברוקארז' כי העמקת החולשה בשוק הדשנים תתחזק ברבעון הרביעי, בעיקר בשל היחלשות הביקושים בדרום-אמריקה


במקביל לצניחתה של מניית והאווירה השלילית בשוק הסחורות מעריך היום האנליסט אבירן רביבו מכלל פיננסים ברוקארז' כי העמקת החולשה בשוק הדשנים תתחזק ברבעון הרביעי, בעיקר בשל היחלשות הביקושים בדרום-אמריקה. מניית כי"ל איבדה היום כ-7% משערה, ומתחילת השנה ירדה התשואה על המניה ב-44%. לדברי רביבו "במידה ולא נראה התאוששות מהירה בשבועות הקרובים אנו צפויים לגל של אזהרות רווח מחברות הדשנים לקראת סוף הרבעון".

נתוני מלאי הפוספט לסוף חודש אוקטובר שפורסמו השבוע לא מותירים מקום רב לאופטימיות לגבי תחזיות המחירים לטווח קצר לפוספט. למרות הקיצוץ המאסיבי בתפוקת החברות בחודשים האחרונים, הרי שמלאי דשני הפוספט בצפון אמריקה ממשיך לטפס ועומד כיום על רמתו הגבוהה בשנים האחרונות ומדובר בשוק משוכלל בהרבה משוק האשלג.

החולשה של האשלג בשווקים נובעת מההטיה החזקה של המכירות לדרום אמריקה, בה מתמודדים החקלאים עם תנאי אשראי קשים. לעת עתה משתמשים החקלאים במלאי הגבוה של הדשן שצברו במהלך השנה. לפי הערכות גורמים בתעשייה, עמד היקף מלאי האשלג בברזיל על כ-2 מיליון טונות בתחילת אוקטובר, להערכת רביבו לא צפויה התאוששות משמעותית בברזיל עד לסוף השנה.

שוקי הספוט לפוספט מגלמים מחיר של 550-575 דולר לטון על פי עסקת פוטאש ויפאן. מדובר בצניחה של כ-200 דולר מהמחירים האחרונים שדווחו בשוק זה. במידה והמחיר בשוק יתבסס ברמות אלו צופה רביבו לחץ מתמשך על מחירי סלע הפוספט, מחולל הרווחיות המשמעותי בסגמנט הפוספט של כי"ל.

מחיר של 550 דולר זהה להערכת רביבו לגבי המחיר הצפוי ב-2009 לפוספט, ובמידה ותמשך החולשה בשוק זה תעדכן כלל פיננסים את תחזיות הרווח ל-2009, כלפי מטה.

למרות השביתה במכרות פוטאש, מלאי האשלג טיפס בלמעלה מ-300 אלף טונות בחודש אוקטובר וכיום הוא עומד על למעלה מ-1.2 מיליון טונות. לדברי רביבו "הסיכון בשוק האשלג טמון בחולשת היצרניות החברות בתאגיד השיווק הרוסי, BPC. משבר האשראי המחריף והמשך החלשות הרובל עלול להוביל את BPC לשבירת הקרטל וחתימה על הסכם עם הסינים במחירים נמוכים מהציפיות בשוק". תחזית המחיר של כלל פיננסים לאשלג עומדת על 550 דולר לטון ב-2009.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully