וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לקראת הדיון בסנאט על תוכנית הסיוע למגזר הרכב: יצרניות המכוניות הגדולות מתחננות לסיוע ממשלתי

סוכנויות הידיעות

18.11.2008 / 14:54

ראשי ג'נרל מוטורס, פורד וקרייזלר יופיעו היום בפני הסנאט וינסו לגייס תמיכה בתוכנית לחילוץ התעשייה



שלוש יצרניות הרכב הגדולות בארה"ב - ג'נרל מוטורס, פורד וקרייזלר - מנסות כעת לגייס קולות בקונגרס לתמיכה בחילוץ ממשלתי בסך 25 מיליארד דולר, בשעה שהסנאט ידון באפשרות של סיוע ממשלתי למגזר הרכב על רקע חילוקי דעות עמוקים בין חברי הקונגרס הדמוקרטים לבין ממשל בוש.



המנכ"לים והיו"רים של שלוש יצרניות המכוניות האמריקאיות הגדולות, יחד עם ראשיהם של איגודי העובדים, צפויים להעיד היום בפני הסנאט ולהזהיר כי אם תורשה תעשיית הרכב לקרוס, הדבר יוביל למיליוני מפוטרים, מאות ספקים שיפשטו רגל והסלמה חריפה במיתון הצפוי בארה"ב.



חברי הקונגרס הדמוקרטים מנסים בימים אלה להעביר בסנאט חבילת חילוץ בסך 25 מיליארד דולר למגזר הרכב, שאושרה כבר בספטמבר בבית הנבחרים ותוענק לחברות במסגרת תוכנית החירום הכלכלית בסך 700 מיליארד דולר שאושרה בקונגרס בחודש שעבר.



ממשל בוש, לעומת זאת, מתנגד למהלך ותומך בהקצאת הלוואות בסך 25 מיליארד דולר למגזר הרכב שיסייעו ליצרניות המכוניות לבצע ארגונים מחדש ולהאיץ את ייצורן של מכוניות חסכוניות בדלק. ראשי תעשיית הרכב טוענים כי לבד מ-25 מיליארד דולר שאישר ממשל בוש הם זקוקים לסיוע חירום בסך 25 מיליארד דולר כדי למנוע קריסה של אחת החברות כבר השנה.



"כל מה שצריך זה משיכת עט אחת, והבעיה תיפתר. לקריסה הפוטנציאלית של תעשיית הרכב יהיו השלכות ישירות וחמורות על מיליוני עובדים אמריקאים ועל המצב הכלכלי", אמר מנהיג הרוב הדמוקרטי בסנאט, הארי ריד.



הסנאטור קארל לוין, אחד מאדריכלי תוכנית החילוץ למגזר הרכב, אמר כי "יצרניות המכוניות יצטרכו לשנות את התפיסה הרווחת בקרב עמיתינו, לפיה מדובר בסוגיה של איכות שהן לא ביצעו את הארגון מחדש הדרוש כדי להתמודד עמה".



לפי תוכניתו של לוין, הממשלה תספק ליצרניות הרכב הלוואה בריבית של 5%, בתמורה למניות באותן חברות או ערבויות שהן יעבירו למדינה חלק מרווחיהן בעתיד. חברות שיבקשו להשתתף בתוכנית ייאלצו גם להציג בפני הממשלה תוכנית לחידוש יציבותן הפיננסית בטווח הארוך. החברות גם ייאלצו לבטל את הדיווידנד ואת הבונוסים לבכירים שמשתכרים יותר מ-250 אלף דולר בשנה, ולא יוכלו להעניק "מצנחי זהב" בדמות מענקי פרישה גדולים לבכירים שיתפטרו מתפקידם. הסנאט צפוי להצביע על התוכנית כבר ביום חמישי.



יצרניות הרכב האמריקאיות סובלות כיום ממשבר קשה לאחר שמשבר האשראי העולמי, העלייה במחירי הדלק והמיתון הצפוי בארה"ב הובילו לירידה חדה בביקוש למכוניות. פורד הודיעה היום כי תמכור נתח מניות של 20% במאזדה תמורת 540 מיליון דולר במטרה לגייס הון. ג'נרל מוטורס הודיעה אתמול כי תמכור נתח של 3% בסוזוקי במטרה לגייס 230 מיליון דולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully