וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רשות שדות התעופה: 178 משרות של עובדי תפעול ועובדי ניקיון מטוסים ייקלטו כמשרות קבועות

זוהר בלומנקרנץ

18.11.2008 / 15:57

כך סוכם, בין השאר, במסגרת משא ומתן בין ההנהלה וועד העובדים, במעורבותם של שר התחבורה ויו"ר ההסתדרות



התקדמות רבה במשא ומתן בין ההנהלה, ועד העובדים וההסתדרות, שתוביל לחתימת הסכם קיבוצי חדש ברשות שדות התעופה (רש"ת), הושגה בשיחות הלילה. אתמול נמסר, כי הצדדים הגיעו למרבית ההסכמות, שיובילו להסכם עבודה חדש לשנים 2008-2010. עיקר ההסכמות שהושגו: 178 משרות של עובדי תפעול ועובדי ניקיון מטוסים ייקלטו כמשרות קבועות במהלך שש השנים הקרובות; קליטתה של יחידת ביטחון אחת, אשר עובדיה מועסקים כיום באמצעות חברה קבלנית, כעובדי רש"ת, במהלך תקופת ההסכם (עד תחילת הפעלתו של פרוייקט הבדיקה הטכנולגית HBS; גמישות תפעולית והסדרת מתכונת העסקת עובדי רש"ת במגזר התעופתי; וכן עיגון הסכמות כלכליות בהתאם להסכם השכר במגזר הציבורי.



ההסכמות שהושגו יאפשרו מימוש תוכנית הפיתוח של תשתיות התעופה במדינת ישראל בשנים הקרובות.
לאחר שיגובש, יחייב ההסכם את אישורם של מוצעת רש"ת, בראשותו של היו"ר עובדיה עלי; הממונה על השכר באוצר וההסתדרות.



ההתקדמות במו"מ הלילה הושגה בעקבות התערבותם של שר התחבורה, שאול מופז, ויו"ר ההסתדרות, עופר עיני, שביקשו מהעובדים לחזור בראשון בלילה לעבודה סדירה ולהמשיך את המשא ומתן. בפגישה שערך מנכ"ל משרד התחבורה, גדעון סיטרמן, אתמול (ב') בצהריים, עם הנהלת רש"ת, נציגי ההסתדרות וועד העובדים, הושגה התקדמות משמעותית שאיפשרה לצדדים להגיע להסכמות.



מנכ"ל משרד התחבורה, גדעון סיטרמן, בירך אתמול על ההסכמות שהושגו והדגיש את החשיבות בשמירה על מקום עבודתם של עובדי רש"ת. "ההסכם יביא לשקט תעשייתי ברש"ת לשלוש השנים הבאות ויאשפר להמשיך בפיתוח התשתיות הבטיחותיות ובשיפור השרות לנוסעים בתנב"ג - דבר שיאפשר לנתב"ג להמשיך ולהיות אחד משדות התועפה המובילים".



מנכ"ל רש"ת, קובי מור, אמר בתגובה, כי "ההסכם המתגבש מיישם את מדיניות רש"ת להתעיילות תפעוליות ולהתאמת המשאבים ומצבת כח האדם לצרכיה החיוניים של רש"ת ולתיפקודה היעיל. מסגרת התקציב שנקבעה ע"י מועצת רש"ת, ההנהלה והממונה על השכר נשמרה בהקפדה תוך איזון נכון והוגן בין כלל העובדים. הנהלת רש"ת והעובדים מרכזים כעת את כל המאמצים, לשיפור הבטיחות והשרות לנוסע ולמימוש כלל יעדי רש"ת".



„המנכ"ל הביע הערכתו לסמנכ"ל מינהל וארגון ברש"ת, שמואל זכאי, שניהל את המו"מ מטעם ההנהלה. יו"ר ועד עובדי רש"ת, פנחס עידן, אמר בתגובה: "אני חושב שההסכמות שהושגו לקראת חתימה על הסכם עבודה חדש מביאות עימן בשורה לעובדים ולהנהלה גם יחד. העסקתם לאורך שנים של עובדי קבלן ועובדים ארעיים היא נורמה פסולה, ואני מברך את הנהלת רש"ת, על כך שקידמה את כולנו צעד נוסף במיגור התופעה הזו בין כתלי רש"ת".



יו"ר איגוד עובדי התחבורה בהסתדרות, אבי אדרי, אמר בתגובה: "בעידן של משברים כלכליים, לרבות גל פיטורים הפוקד את המשק, הוודאות התעסוקתית, שהושגה במסגרת ההסכמות שגובשו, מהווה ערך עליון. העסקת עובדי קבלן בישראל, הפכה בשנים האחרונות למגיפה של ממש. מדובר בדרך כלל באוכלוסיית עובדים חלשה שזקוקה יותר מתמיד למטריה הגנתית של וועדי העובדים וההסתדרות. אנו שמחים, שהנהלת רש"ת קיבלה את עמדתו של יו"ר ההסתדרות, עופר עיני ותקלוט עובדי קבלן כעובדי רש"ת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully