וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יוניוויז'ן של חיים סבן הפסידה 3 מיליארד דולר ברבעון

נמרוד הלפרן

18.11.2008 / 19:11

רשת הטלוויזיה בשפה הספרדית צברה חובות ביותר מ-10 מיליארד דולר והודיעה כי תיאלץ לקצץ בהוצאות עקב צפי להמשך ההרעה

יוניוויז'ן - רשת הטלוויזיה הגדולה ביותר בארה"ב בשפה הספרדית - הזהירה אתמול כי תיאלץ לקצץ בהוצאותיה על רקע ההאטה בכלכלה וחובות של יותר מ-10 מיליארד דולר שצברה בעקבות רכישתה הממונפת. יוניוויז'ן נרכשה ב-2006 על ידי קבוצה שהוביל איש העסקים חיים סבן, תמורת 12.3 מיליארד דולר.

"יוניוויז'ן, כמו כל חברת שידור, נדרשת לבחון לעומק את כל הוצאותיה", אמר סמנכ"ל הכספים של החברה, אנדרו הובסון, בשיחת ועידה עם אנליסטים אתמול לאחר פרסום דו"חותיה הרבעוניים של יוניוויז'ן. "אנחנו נערכים לאקלים של מיתון קשה למדי", הוסיף.

כמו כן, הזהיר הובסון כי למרות שיעורי הרייטינג הגבוהים מהם נהנית הרשת, התוצאות הכספיות של הרבעון הרביעי של השנה צפויות להיות גרועות באופן ניכר מאלו שרשמה יוניוויז'ן במחצית הראשונה של השנה.

יוניוויז'ן - שרכישתה על ידי קבוצת סבן הוכתרה השנה על ידי המגזין "בארונ'ס" כאחת הרכישות הממונפות הגרועות ביותר של של 2006-2007 - דיווחה ברבעון השלישי על הפסד נקי של 2.9 מיליארד דולר, בעקבות מחיקות בסך 3.7 מיליארד דולר שרשמה עקב ירידה בשווי נכסי טלוויזיה, רדיו ואינטרנט.

הכנסות החברה ברבעון ירדו ב-2.4% לעומת התקופה המקבילה בשנה הקודמת, ל-511 מיליון דולר. הירידה בהכנסות יוניוויז'ן עלולה להקשות על החברה לפרוע את חובותיה, משום היקף ההלוואות שנטלה החברה כדי לסייע במימון רכישתה על ידי קבוצת סבן בהתבסס על תחזיות לצמיחה גבוהה בהכנסותיה.

חברת דירוג האשראי מודי'ס הזהירה בחודש אוגוסט כי "רמת המינוף הגבוהה של יוניוויז'ן מגבילה את הגמישות הפיננסית הנדרשת להתמודדות עם האטה חדה בשוק הפרסום".

בחודש אפריל השנה, בראיון ראשון מעולם לתחנת טלוויזיה בארה"ב, אמר סבן כי המחיר ששולם עבור יוניוויז'ן לא היה מופרז. "לא שילמנו יותר מדי עבור יוניוויז'ן, אם כי היינו רוצים לשלם פחות", אמר סבן בתשובה לשאלה של כתבת ערוץ CNBC, האם רכישת החברה היתה מהלך שגוי לנוכח ההאטה בכלכלת ארה"ב והמחנק בשוק האשראי.

סבן, שהונו מוערך ביותר מ-3 מיליארד דולר, הביא לעולם המערבי את ה"פאואר ריינג'רס", ועשה הון מפיתוח ומכירת ערוץ "פוקס פמילי" ביחד עם ניוז קורפ. בישראל הוא מחזיק בחלק מגרעין השליטה בבזק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully