וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פולסון: הממשל חייב להפנות הון למוסדות הפיננסיים

18.11.2008 / 18:41

שר האוצר האמריקאי ענה בקונגרס לביקורת על סדרי העדיפויות של הממשל. לדבריו, הצלת המערכת הפיננסית תסייע גם לבעלי הבתים

אופיו הבלתי צפוי של המשבר הפיננסי הנוכחי מחייב להבטיח כי כספי החילוץ למערכת הפיננסית לא יוסטו ליעדים אחרים. כך אמר היום שר האוצר האמריקאי הנרי פולסון בדיון בוועדה לשירותים פיננסיים של הקונגרס.

לדברי פולסון, תוכנית החילוץ שנועדה לאפשר לחברות להתמודד עם נכסים בעייתיים, בהיקף של 700 מיליארד דולר, גובשה במטרה להציל את המערכת הפיננסית. לדבריו, מתגבשים צעדים אחרים לסיוע לבעלי בתים שניצבים בפני עיקולים.

"אני מבין את האינטרס של מי שמעדיפים להוציא את כספי הסיוע על מטרות אחרות, אך המאמץ הזה, שכבר נמצא בעיצומו, יתרום יותר למניעת עיקולים מאשר רכישות גדולות של ביטוחים מבוססי-משכנתאות מהמערכת הפיננסית".

ביקורת רבה נמתחה על פולסון ועל התוכנית שלו, המכונה (Troubled Asset Relief Program) TARP, בשל הפניית המשאבים למימון מוסדות פיננסיים במקום לרכישת נכסים בעייתיים, כפי שהוצע מלכתחילה.

פולסון אמר כי בזמן שהיה נדרש לקונגרס לאשר את הקצאת הכסף, המשבר הפיננסי היה מתפשט בעולם ומחמיר לרמה שהיתה מייתרת תוכנית לרכישת נכסים בעייתיים, כי פעולה זו כבר לא היתה עוזרת בשלב זה.

לדבריו, החילוץ הפיננסי לא נועד לשמש כחבילת תמריצים. "היא נועדה להציל את יסודות הכלכלה שלנו באמצעות ייצוב המערכת הפיננסית, וזה לא ריאלי לצפות ממנה למחוק את הנזק שכבר נגרם כתוצאה מחומרת המשבר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully