וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ירידה של 71% ברווח הנקי של אפריקה תעשיות

מיכאל רוכוורגר

18.11.2008 / 20:13

ההאטה הכלכלית בעולם פגעה גם בזרוע החזקה והיציבה ביותר של אפריקה ישראל, שספגה ירידה חדה בערך המלאי עקב הוזלת המתכות

על-אף שאפריקה תעשיות נחשבת כיום לזרוע החזקה והיציבה בקבוצת אפריקה ישראל של לב לבייב, ההאטה הכלכלית בעולם עלולה לפגוע גם בה. החברה מציינת כי הירידה שחלה במחירי הפלדה מתחילת אוקטובר עלולה להסב לה ברבעון הרביעי הפסד בגין ירידת ערך מלאי בהיקף של 42 מיליון שקל.

מדובר בפגיעה משמעותית בחברה, שכן היקף המלאי הכולל של אפריקה תעשיות מסתכם, נכון לסוף ספטמבר 2008, ב-570.5 מיליון שקל. היקף זה מהווה כ-28% מסך הנכסים. בעקבות כך מציינת אפריקה תעשיות כי חברות-בנות שלה צמצמו את היקפי המלאי הנרכש והמוחזק בכדי למזער נזקים. בעקבות אפריקה תעשיות סביר להניח כי גם חברות כמו חד אסף וסקופ צפויות להציג בתוצאותיהן השפעות דומות של ירידה במחירי המתכות.

סביר להניח כי נדב שחר, המנכ"ל הפורש, שתכנן להפוך את אפריקה תעשיות לזרוע התעשייה הבינלאומית של אפריקה, היה מעדיף להעביר את השרביט למנכ"ל החדש, אברהם נובגרוצקי (נובו) במצב שונה. בנוסף לכך, כלל לא ברור אם אפריקה תעשיות תישאר בשליטת לבייב, שכן באחרונה אפריקה העמידה אותה על המדף. בעקבות שחר, הודיע אתמול גם תמיר קדישי, סמנכ"ל הכספים של החברה על פרישתו, לאחר שנה וחצי בלבד בתפקיד.

מניית אפריקה תעשיות רשמה בשנה האחרונה תשואה שלילית של 78% והחברה נסחרת לפי שווי שוק של כ-120 מיליון שקל. סביר להניח כי אפריקה ישראל תדרוש עבורה תג מחיר גבוה בהרבה.

הכנסותיה של אפריקה תעשיות ברבעון השלישי עלו ב-52% , לעומת הרבעון המקביל, ל-549.2 מיליון שקל. את תשעת החודשים הראשונים של השנה סיימה החברה עם צמיחה של 48% בהכנסות, לעומת התקופה המקבילה, ל- 1.5 מיליארד שקל.

החברה סיימה את הרבעון השלישי עם ירידה של 71% ברווח הנקי ל-4.6 מיליון שקל (המיוחס לבעלי המניות) לעומת הרבעון המקביל. את ינואר-ספטמבר סיימה אפריקה תעשיות עם עלייה של 24% ברווח הנקי, ל- 60.2 מיליון שקל.

ההון עצמי של החברה הסתכם נכון לסוף ספטמבר 2008 בכ-505.5 מיליון שקל. הון עצמי זה ממנף מאזן של כ-2 מיליארד שקל, כלומר החברה ממונפת בשיעור של כ-75%. אפריקה תעשיות נהנית מקופת מזומנים (כולל השקעות לזמן קצר) בהיקף של 344.8 מיליון שקל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully