וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מדד ביטחון ענף הבנייה בארה"ב נפל בנובמבר לרמתו הנמוכה מעולם

סוכנויות הידיעות

18.11.2008 / 20:49

המדד נפל ב-5 נקודות לעומת אוקטובר לרמה של 9 נקודות



מדד הביטחון בענף הבנייה בארה"ב של איגוד קבלני הבתים הלאומי (NAHB) ושל בנק ההשקעות וולס פארגו ירד החודש ב-5 נקודות לעומת אוקטובר, לרמה של 9 נקודות - רמתו הנמוכה מעולם. תחזית הכלכלנים היתה כי המדד יישאר ללא שינוי ברמה של 14 נקודות. "אנחנו נמצאים במשבר", אמר יו"ר NAHB, סנדי דאן. "החמרה של הבעיות בשוקי הפיננסים, חולשת שוק העבודה וחוסר הוודאות לגבי עתיד הכלכלה פוגעים במכירות בשוק הדיור", נאמר בהודעת NAHB.



המדד, אשר נסק בחודש יוני 2005 לשיא של 72, נפל בשנה שעברה לממוצע של 27 על רקע המשבר החמור ביותר שידע שוק הדיור האמריקאי זה עשרות שנים. משמעות הרמה הנוכחית של המדד היא כי פחות מעשירית מקבלני הבתים בארה"ב מאמינים שמצבו של שוק הבתים הפרטיים החדשים הוא טוב או סביר, ויתר הקבלנים רואים את מצב השוק כרע.



מוקדם יותר היום מסר איגוד סוכני הנדל"ן בארה"ב (NAR) כי מחירי הבתים ב-80% מהערים בארה"ב נפלו ברבעון השלישי של השנה - השיעור הגבוה ביותר מאז החל פרסום נתון זה לפני 29 שנים. המחיר החציוני של בית בארה"ב נפל ברבעון השלישי ב-9% לעומת התקופה המקבילה בשנה הקודמת, לאחר שיותר משליש מעסקות מכירות הבתים ברבעון היו של נכסים שעוקלו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully