וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הימור כושל של באפט? מחיר הביטוח נגד פשיטת רגל של אג"ח ברקשייר התאוויי קפץ פי 3 תוך חודשיים

סוכנויות הידיעות

18.11.2008 / 22:30

זאת בשל חשש כי הימור של באפט על 4 מדדי מניות בעולם יגרור הפסדים של 37 מיליארד דולר



המחיר של ביטוח כנגד פשיטת רגל של אג"ח של חברת האחזקות ברקשייר התאוויי של המשקיע וורן באפט זינק כמעט פי שלושה בתוך חודשיים - סימן לרמת החרדה בקרב המשקיעים לנוכח המשבר הפיננסי הגלובלי. כך עולה ממחירי חוזי credit default swap (CDS), דיווחה סוכנות הידיעות בלומברג.



העלות הנוכחית של ביטוח כנגד מקרה בו ברקשייר לא תוכל לפרוע את חובותיה לבעלי אג"ח בעלות דירוג AAA, משקפת רמת מחירים האופיינית, בדרך כלל, לחברות בעלות דירוג אשראי של Baa3 של חברת דירוג האשראי מודי'ס - דרגה אחת מעל לדרגת "זבל".



העלות השנתית של ביטוח נגד חדלות פירעון באג"ח של ברקשייר בסך 10 מיליון דולר לתקופה של חמש שנים זינקה לרמה של 3.88% (388 אלף דולר) לעומת 1.4% (140 אלף דולר) לפני חודשיים, לפי נתוני CMA דאטה-ויז'ן בלונדון.



יתכן כי הזינוק במחיר של ביטוח כנגד פשיטת רגל של אג"ח של ברקשייר קשור לסדרה של הימורים שביצע באפט על ארבעה מדדי מניות ברחבי העולם, ובכלל זה מדד S&P 500 בוול סטריט, אשר במידה שיכשלו, עלולים לעלות לברקשייר בהפסדים של עד 37 מיליארד דולר. כך העריכו בעלי מניות של ברקשייר, דיווחה בלומברג.



במסגרת העסקות הללו, מכרה ברקשייר חוזים תמורת 4.85 מיליארד דולר לקונים שזהותם לא נחשפה, ואשר מבטחים את הקונים כנגד נפילות בארבעה מדדי מניות בעולם, S&P 500 ושלושה מדדים נוספים שזהותם לא נחשפה. לפי ההסכם, ברקשייר תידרש לשלם עד 37 מיליארד דולר במידה שבתאריכים שנקבעו מראש החל משנת 2019, מדדי המניות הללו יהיו נמוכים מרמתם בעת חתימת ההסכמים.



נכון לסוף הרבעון השלישי, רשמה ברקשייר מחיקות בסך 6.73 מיליארד דולר בגין חוזים אלה, לאחר שמדד S&P 500 ירד זה הרבעון הרביעי ברציפות. בקופתה של ברקשייר היו 33.4 מיליארד דולר במזומן בסוף הרבעון.



מחיר מניית ברקשייר התאוויי נפל בשבוע שעבר מתחת לרמה של 100 אלף דולר, לראשונה זה שנתיים, ונחתך בשליש מתחילת השנה - פחות מנפילה של 42% שרשם מדד S&P 500. מניות ברקשייר רשמו עליות ב-17 מתוך 20 השנים החולפות.



Credit Default Swap, או עסקת החלף לשמיטת חובות, הוא הסכם דו-צדדי המאפשר העברת סיכון אשראי של צד שלישי, מצד ראשון לצד שני. צד אחד בעסקת ההחלפה הוא המלווה, שניצב בפני הסיכון של שמיטת חוב מהצד השלישי. הצד השני בעסקת ההחלפה מסכים לספק ביטוח לסיכון זה, בתמורה לתשלומים תקופתיים (סוג של פרמיית ביטוח).



אם הצד השלישי שומט את חובו, הצד השני, שסיפק את הביטוח, חייב לרכוש מהצד הראשון, המבוטח, את האג"ח שלא נפרעו - ולשלם לו את שארית הריבית ואת הקרן. עסקות CDS משמשות את המשקיעים למטרת הימור על סיכויי שמיטת חובות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully