וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לראשונה מערכות ליצור חשמל סולארי יוקמו במושבים ובמושבות החקלאיות בעלות של 4.5 מיליון שקל

עמירם כהן

18.11.2008 / 22:48

חברת Sunday תקים את המערכות ובתמורה המושבים ישכירו גגות המבנים בישובים בתמורה ל-10% מההכנסות



מערכות ראשונות ליצור חשמל סולארי במגזר החקלאי יוקמו בשבועות הקרובים על גגות של לולים ומבנים חקלאיים במושב ניר ישראל ובמושבה כפר פינס על ידי חברת Sunday. מנכ"ל החברה, קובי דינר, מסר כי ההספק הכולל של 4 המערכות שיוקמו יגיע ל-200 קילוואט וההשקעה הכוללת במיזם תסתכם בכ-4.5 מיליון שקל. עוד אמר דינר, כי החברה נמצאת במגעים מתקדמים להקמת מערכות ייצור סולאריות ב-20 קיבוצים בנגב ובערבה, ונמצאת במגעים ראשונים להקמת מערכות סולריות בכ-100 קיבוצים.



עוד אמר דינר, כי בניסיון להחיש את התקנת המערכות הסולאריות בקיבוצים ובמושבים, גיבשה החברה מודל עסקי חדש, לפיו החברה הסולארית תממן את ההשקעה בפרויקט, בעוד שהישובים החקלאיים ישכירו לחברה הסולארית את גגות המבנים החקלאיים בישובים בתמורה ל-10% מההכנסות.

המודל העסקי המקובל כיום מטיל את מימון ההשקעה על החקלאים, בעוד שהחברה הסולארית מהווה ספק ציוד וקבלן התקנה בלבד. בשיטה הזו מרבית הסיכון מוטל על המתיישבים, הנאלצים לגייס מימון יקר בהיקף של 1.3 מיליון שקל להקמת מערכת ייצור (מקובלת) בהספק 50 קילוואט. מנכ"ל SUNDAY מסר כי החברה תגייס ב-2009 350 מיליון שקל להקמת פרויקטים סולאריים על בסיס המודל החדש ו-600 מיליון שקל עד 2010. לדבריו המימון יגויס מגופי מימון בנקאיים וחוץ בנקאיים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully