וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המסחר בוול סטריט ננעל במגמה חיובית

יעל פולק

18.11.2008 / 23:23

המסחר נסגר בתום מסחר תנודתי: דאו ג'ונס עלה ב-1.8%, XTL צנחה ב-94%, יאהו עלתה ב-7%, S&P 500 התחזק ב-0.9%%

המסחר בוול סטריט הסתיים במגמה חיובית, על רקע תחזיותיה של היולט פאקארד לתוצאות טובות ברבעון הרביעי והתפטרותו של ג'רי יאנג. דאו ג'ונס עלה ב-1.8% ל-8,423 נקודות; נאסד"ק הוסיף 0.1% ל-1,483 נקודות ו-S&P 500 התחזק ב-0.9%% ל-859 נקודות. בשוק הסולידי, מחיר איגרות החוב לעשר שנים של ממשלת ארה"ב עולים והתשואה עליהן יורדת ב-0.149% ל-3.535%.

שר האוצר של ארה"ב, הנרי פולסון, ויו"ר הבנק הפדרלי, בן ברננקי, יצאו היום להגנת תוכנית החירום הפיננסית בסך 700 מיליארד דולר - שבוע אחד בלבד לאחר שהממשל הודיע כי זנח את אבן הפינה המקורית של התוכנית. פולסון, דחה היום את הקריאות לנצל חלק מכספי תוכנית החילוץ למגזר הפיננסי בסך 700 מיליארד דולר (TARP) שאישר הקונגרס בחודש שעבר, כדי לסייע למשקי בית העומדים בפני עיקול בתיהם ולמגזר הרכב. "חבילת החילוץ לא נועדה להיות חבילת תמריצים כלכליים או חבילת התאוששות כלכלית", אמר פולסון במסגרת דיון בועדת השירותים הפיננסים של בית הנבחרים של ארה"ב. "החבילה איננה תרופת פלא לכל הקשיים הכלכליים שלנו", הוסיף.

מדד הביטחון בענף הבנייה בארה"ב של איגוד קבלני הבתים הלאומי (NAHB) ושל בנק ההשקעות וולס פארגו ירד החודש ב-5 נקודות לעומת אוקטובר, לרמה של 9 נקודות - רמתו הנמוכה מעולם. תחזית הכלכלנים היתה כי המדד יישאר ללא שינוי ברמה של 14 נקודות. "אנחנו נמצאים במשבר", אמר יו"ר NAHB, סנדי דאן. "החמרה של הבעיות בשוקי הפיננסים, חולשת שוק העבודה וחוסר הוודאות לגבי עתיד הכלכלה פוגעים במכירות בשוק הדיור", נאמר בהודעת NAHB.

מוקדם יותר היום מסר איגוד סוכני הנדל"ן בארה"ב (NAR) כי מחירי הבתים ב-80% מהערים בארה"ב נפלו ברבעון השלישי של השנה - השיעור הגבוה ביותר מאז החל פרסום נתון זה לפני 29 שנים. המחיר החציוני של בית בארה"ב נפל ברבעון השלישי ב-9% לעומת התקופה המקבילה בשנה הקודמת, לאחר שיותר משליש מעסקות מכירות הבתים ברבעון היו של נכסים שעוקלו.

מדד המחירים ליצרן בארה"ב ירד בחודש אוקטובר בשיעור של 2.8% לעומת חודש ספטמבר – השיעור החודשי החד מאז שנת 1947. אנליסטים ציפו לירידה של 1.6% במדד המחירים ליצרן בארה"ב. לעומת חודש אוקטובר 2007 עלה מדד המחירים לצרכן בארה"ב ב-5.2%.

מדד הליבה, שאינו כולל את מחירי המזון והאנרגיה, עלה ב-0.4% בחודש אוקטובר לעומת ספטמבר. ציפיות האנליסטים היו לעלייה של 0.1% במדד. לעומת חודש אוקטובר 2007 עלה המדד ב-4.4% - העלייה החדה מאז 1989.

מניות יאהו נפלו ב-65%

מנכ"ל יאהו ומייסדה, ג'רי יאנג, נאלץ להתפטר מתפקידו לאחר 18 חודשי כהונה סוערים שבהם הידרדרה החברה בבורסה ובביצועיה הפיננסיים, ודחתה הצעת רכש של מיקרוסופט. יאנג בן ה-40 יישאר בתפקידו עד שיימצא לו מחליף, ולאחר מכן יישאר בתפקיד יועץ אסטרטגי וחבר דירקטוריון. מניות יאהו עלו אתמול ב-4% במסחר לאחר הסגירה לאחר ההודעה. מניית יאהו נפלה ב-65% משיא שנתי שרשמה בפברואר לאחר הגשת הצעת הרכש של מיקרוסופט.

HP , יצרנית המחשבים האישיים והמדפסות הגדולה בעולם, דיווחה היום כי היא צופה תוצאות חיוביות מהצפוי ברבעון הרביעי של שנת הכספים, למרות המשבר הכלכלי שהוביל לירידה בביקוש למחשבים אישיים. HP צופה רווח של 84 סנט למניה ברבעון הרביעי, עם הכנסות של 33.6 מיליארד דולר - עלייה של 19% לעומת הכנסותיה ברבעון המקביל שנה קודם לכן. ללא הוצאות חד פעמיות, מסרה החברה כי היא צופה רווח של 1.03 דולר למניה, לעומת תחזיות האנליסטים לרווח של דולר למניה והכנסות של 33.1 מיליארד דולר. HP תפרסם את דוח"ותיה המלאים לרבעון הרביעי של שנת הכספים ב-24 בנובמבר.

במניות הישראליות, סימטרון, המתמחה בפתרונות תוכנה לתכנון ייצור של תבניות באמצעות מחשב, סיימה את הרבעון השלישי עם שחיקה בשורת הרווח התפעולי, שירד מ-450 אלף דולר ל-19 אלף דולר בלבד. בשורה התחתונה, רשמה החברה רווח נקי של 111 אלף דולר או סנט אחד למניה לעומת רווח נקי של 486 אלף דולר או 6 סנטים למניה.

ספאנשן, המפתחת פתרונות מבוססי זכרון פלאש, הגישה תביעה כנגד סמסונג ורוצה לחסום את מכירות ה-iPod, הבלקברי, וכל המכשירים המבוססים על זכרונות פלאש של סמסונג בארה"ב. זאת בעקבות הפרת פטנט של החברה לכאורה. ספאנשן האמריקאית השלימה את רכישת חברת סייפן הישראלית במארס השנה בתמורה ל-246 מיליון דולר ובמקביל מינתה את מנכ"ל ומייסד סייפן, ד"ר בועז איתן, לדירקטור בחברה.

אחרי שקמטק, מתחרתה הקטנה של אורבוטק ממגדל העמק, פיטרה לפני כשבוע 60 עובדים, חושפת החברה היום את הסיבה לפיטורים בדו"חות הרבעון השלישי ועוברת להפסד נקי. קמטק, המייצרת מערכות לסריקה של מעגלים מודפסים ופרוסות סיליקון, סיימה את הרבעון עם הכנסות של 19.1 מיליון דולר, ירידה של 5% מהרבעון המקביל אשתקד, אז עמדו ההכנסות על 20.2 מיליון דולר. בשורה התחתונה, רשמה החברה הפסד נקי של 4 מיליון דולר או 14 סנט למניה ביחס לרווח נקי של 85 אלף דולר ואיזון ברווח למניה ברבעון המקביל אשתקד.

נייס תספק מערכות לניטור וניהול תקשורת החירום במוקד החירום של משטרת מיאמי-דייד בעסקה שהיקפה מוערך במיליוני דולרים. המערכת תופעל בארבעה מוקדי חירום במחוז.

חברת הביוטכנולוגיה XTL הודיעה היום על כשלון הניסוי בתרופת הביספאדין, שיועדה לטיפול בכאבים נוירופאתיים אצל חולי סכרת. מטרת הניסוי היתה להשוות את היעילות של שני מינונים של התרופה מול תרופת פלסבו בהורדת כאבים הקשורים לעצבים בחולי סכרת. מנכ"ל החברה, רון בנצור, אמר כי "החברה תקדיש את הימים הקרובים לניתוח המידע ולהחלטה על נתיב הפעולה בתוכנית הביספאדין, ובקשר לחברה עצמה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully