וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"קריסת ענף הרכב תגרור פיטורי מיליונים"

נמרון הלפרן

19.11.2008 / 6:04

מנכ"ל ג'נרל מוטורס הזהיר אמש בדיון בסנאט כי אם לא תאושר תכנית חירום למגזר הרכב בארה"ב, 3 מיליון בני אדם יאבדו את עבודתם

הכלכלה האמריקאית תעמוד בפני קריסה קטסטרופלית במקרה של התמוטטות יצרניות המכוניות הגדולות בארה"ב - ג'נרל מוטורס, פורד וקרייזלר. כך הזהיר היום מנכ"ל GM, ריק וגנר, במסגרת דיון שנערך בסנאט האמריקאי לגבי סיוע הממשלתי למגזר הרכב.

לדבריו, פשיטת רגל של החברות תגרום לאובדן 3 מיליון מקומות עבודה בתוך שנה, נפילה של 150 מיליארד דולר בהכנסה האישית בארה"ב ואובדן הכנסות ממסים בסך 156 מיליארד דולר בתוך שלוש שנים. "רמה כזו של הרס כלכלי צפויה לעלות בהרבה על היקף הסיוע הממשלתי לו זקוק המגזר", אמר וגנר. "מדובר פה בהרבה יותר מאשר העיר דטרויט. מדובר פה בהצלת כלכלת ארה"ב מפני קריסה קטסטרופלית", הוסיף.

המנכ"לים של שלוש יצרניות הרכב הגדולות בארה"ב - וגנר, אלן מולאלי מחברת פורד, ורוברט נרדלי מחברת קרייזלר - השתתפו היום בדיון בועדת הבנקאות של הסנאט, במסגרת ניסיונותיהם לגייס תמיכה בקונגרס בחבילת חילוץ ממשלתית בסך 25 מיליארד דולר למגזר הרכב. מנכ"ל קרייזלר, נרדלי, הודה היום כי יצרנית הרכב נמצאת בסכנת קריסה. "ללא הלוואת גישור מיידית, הנזילות של קרייזלר עלולה לצנוח מתחת לרמה הנדרשת להמשך פעילותה", אמר נרדלי. באחרונה גברו ההערכות כי GM, הגדולה מבין יצרניות הרכב בארה"ב, אף היא עלולה להגיע לפשיטת רגל. "יש היגיון רב יותר בהחלטה לגבי סיוע ממשלתי מאשר חוסר מעש אשר יעמיד בסיכון את הכלכלה השברירית גם ככה", אמר מנכ"ל פורד, מולאלי. "קריסה של אחת מהמתחרות שלנו בארה"ב תהיה בעלת השלכות על כל יצרניות הרכב, ספקי חלקי הרכב וסוכנויות הרכב", אמר מולאלי, אשר הזהיר מפני אובדן של מיליוני מקומות עבודה.

מנסים לחלץ את מגזר הרכב מהמשבר

חברי הקונגרס הדמוקרטים מנסים בימים אלה להעביר בסנאט חבילת חילוץ בסך 25 מיליארד דולר למגזר הרכב. החבילה כבר אושרה בספטמבר בבית הנבחרים, ותוענק לחברות במסגרת תוכנית החירום הכלכלית בסך 700 מיליארד דולר שאושרה בקונגרס בחודש שעבר. ממשל בוש, לעומת זאת, מתנגד למהלך ותומך בהקצאת הלוואות בסך 25 מיליארד דולר למגזר הרכב. ההלוואות יסייעו ליצרניות המכוניות לבצע ארגונים מחדש ולהאיץ את ייצורן של מכוניות חסכוניות בדלק. ראשי תעשיית הרכב טוענים כי לבד מ-25 מיליארד דולר שאישר ממשל בוש, הם זקוקים לסיוע חירום בסך 25 מיליארד דולר, כדי למנוע קריסה של אחת החברות כבר השנה.

יצרניות הרכב האמריקאיות סובלות כיום ממשבר קשה, לאחר שמשבר האשראי העולמי, העלייה במחירי הדלק והמיתון הצפוי בארה"ב הובילו לירידה חדה בביקוש למכוניות. פורד הודיעה היום כי תמכור נתח מניות של 20% במאזדה תמורת 540 מיליון דולר, במטרה לגייס הון, וג'נרל מוטורס הודיעה אתמול כי תמכור נתח של 3% בסוזוקי במטרה לגייס 230 מיליון דולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully