וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלי יונס: "יש חברות שצריך לתת להן ליפול"

מאת סמי פרץ ושרון שפורר

19.11.2008 / 6:49

מנכ"ל בנק מזרחי-טפחות, בראיון ל-MarkerWeek: "הדבר האחרון שצריך לעשות זה לטפל בחברות. הכל צריך להיות לטובת החוסכים והפנסיונרים" * "אני המום כל יום מחדש מהמסכים. אם לשפוט לפי התשואות בבורסה - צריך לסגור את המדינה. התשואות האלה אינן משקפות כלום מלבד היסטריה"



>> "הדבר האחרון שצריך לעשות זה לטפל בחברות. הכל צריך להיות לטובת החוסכים והפנסיונרים. שחברות ייפלו, אין צורך להציל אותן" - כך אומר מנכ"ל בנק מזרחי-טפחות אלי יונס בראיון ל-MarkerWeek, מוסף סוף השבוע של TheMarker.

בראיון שיפורסם מחר, אומר יונס כי הוא מחלק את החברות העסקיות לשלושה סוגים: אלה שהבנקים יצילו אותן, מכיוון שהם חשופים אליהן והן חברות טובות, חברות חלשות שאין להן הון עצמי, וצריך לתת להן ליפול, וחברות שנמצאות באמצע ועלולות ליפול בין הכיסאות. "קבוצת הביניים הן חברות שאולי אפשר להציל, אבל ברמות הסיכון הקיימות הן עלולות ליפול בין הכיסאות. אם רמת הסיכון תרד, אפשר יהיה להציל אותן. אם תינתן רשת ביטחון לחברות האלה, כפי שמציעה רשות ניירות ערך, זה יהיה פתרון טוב".



יונס מתאר בראיון את הימים הגורליים שעברו על מערכת הבנקאות העולמית והישראלית במחצית הראשונה של אוקטובר ונותן ציון לשבח לפעולת הממשלות באירופה ובארה"ב: "הממשלות בארה"ב ובאירופה הצילו לא רק את הבנקים הישראליים, אלא את כל הבנקים בעולם. הפחד הגדול היה שבנק ישראלי ייבא לכאן את המשבר, ואם בנק ישראלי היה קורס, כל המערכת היתה נפגעת".



בהתייחסו לתשואות הגבוהות באיגרות החוב הקונצרניות המעידות על חוסר אמון של המשקיעים בהן, אמר יונס: "אני המום כל יום מחדש מהמסכים. אם לשפוט לפי התשואות בבורסה - צריך לסגור את המדינה. לדעתי, התשואות האלה אינן משקפות כלום מלבד היסטריה".



יונס מותח ביקורת על חוסר הפיקוח בגופים המוסדיים שרכשו איגרות חוב קונצרניות מכל הבא ליד: "לא היתה רגולציה בענף הקונצרני. היא פשוט לא תיפקדה. לרגולטורים היה חשוב יותר להוציא את הנכסים מהבנקים מאשר לפקח עליהם".



עם זאת, למרות התשואות הגבוהות בשוק האג"ח הקונצרני, יונס מצהיר כי אינו מתכוון לנצל את ההזדמנות ולרכוש אג"ח בשוק: "לא קניתי אפילו איגרת חוב אחת במשבר הזה. אני שומר את הכסף כדי לתת הלוואות לחברות שאנחנו חשופים אליהן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully