וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חברה שהזרימה שפכים נקנסה ב-400 אלף ש'

מאת נורית רוט

19.11.2008 / 7:07



>> בית משפט השלום בראשון לציון הטיל השבוע קנס בסך 460 אלף שקל על חברה ומנהליה שהורשעו בהזרמת פסולת ושפכים לרחוב.

החברה, עופות גבריאלי, ומנהליה אבי גבריאלי ואלי דרויש, ניהלו משחטת עופות בעיר אזור. הם הורשעו בכך שב-2001-2007 הם הזרימו את פסולת המשחטה המכילה חלקי עופות, נוצות דם ולשלשת אל הרחוב הסמוך למשחטה. בנוסף, הם הזרימו שפכים המכילים חומרים הרסניים כגון שמנים ומוצקים ישירות אל הביוב העירוני.



השופט אברהם הימן ציין בגזר הדין כי על אף שהוצא צו סגירה למשחטה באפריל השנה, הנאשמים המשיכו להפעיל את המשחטה "והמרו ברגל גסה צו בית משפט".



"התמונה המצטיירת לנגד עיני מזעזעת מבחינת הפגיעה באיכות הסביבה והחיים", קבע השופט. לדבריו, למרות התראות רבות של הרשויות אל הנאשמים, הם "התייחסו לדרישות, לתיקון תשתית הפעלת המשחטה באופן שלא יזוהמו השפכים, כאילו היו רוח חולפת ומנשבת על פניהם".



השופט מתח ביקורת על מפעלי תעשייה שעושים שיקולי כדאיות כלכלית צרים ו"כשהם נדרשים, לשפר תהליכי ייצור שכל תכליתן לצמצם הפגיעה בחיינו נוכחים אנו לעתים בעזות מצח של אותם מפעלים עסקיים".



לדבריו, לו רצו הנאשמים למנוע את זיהום הסביבה, ניתן היה תוך ימים ספורים להביא את המשחטה לרמה ראויה של תפעול ללא הרעלת הסביבה.



לנוכח הזלזול שהפגינו הנאשמים ברשויות החוק, קבע השופט כי יש לנקוט בעניינם בענישה מחמירה. לפיכך הוטל על החברה קנס של 400 אלף שקל, על גבריאלי קנס של 50 אלף שקל ועל דרויש קנס של 10 אלף שקל. כן הוטל על המנהלים עונש של שבעה חודשי מאסר על תנאי. (3559/07 3)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully