וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תמורת 80 אלף שקל בשנה תקבלו עדיפות בבחירת סטודנטים מצטיינים להתמחות

מאת הילה רז

19.11.2008 / 7:07

בפגישה בשבוע שעבר הוצע שעבודות סמינריוניות יעסקו בנושאים שעשויים לסייע למשרדים




בלעדי TheMarker



>> לפני שנה וחצי הוקם חבר העמיתים של הפקולטה למשפטים של האוניברסיטה העברית, 14 נציגים בכירים ממנו נכחו לפני שבוע במפגש עמיתי הפקולטה שנערך בשבוע שעבר בתל אביב.



הנציגים מגיעים ממשרדי עורכי דין מובילים. בין הפירמות שנותנות חסות לפקולטה: הרצוג, פוקס, נאמן; גרוס, קלינהנדלר, חודק, גורניצקי ושות' (שבראשה עומד עו"ד פנחס רובין); יגאל ארנון; ש. הורוביץ; מיתר, ליקוורניק, גבע, שרגא בירן ועוד.



המשרדים החברים בחבר העמיתים תורמים לפקולטה כ-80 אלף שקל בשנה. הם זוכים לעדיפות בירידי ההשמה שעורכת הפקולטה לסטודנטים המחפשים התמחות, כך שהם יוכלו לבחור ראשונים את הסטודנטים המצטיינים שיתראיינו תחילה בפניהם. בנוסף, על מנת ליצור בידול למשרדים העמיתים, עורכת הפקולטה סיורים מאורגנים של תלמידי הפקולטה במשרדים החברים בחבר העמיתים.



פרופ' יואב דותן, דיקן הפקולטה למשפטים, הציג בפני עורכי הדין תוכניות להידוק שיתוף הפעולה בין שני הגופים.



כך לדוגמה, הוצע כי עורכי דין מהמשרדים הנמנים על חבר העמיתים יעבירו קורסים או סמינרים לסטודנטים של הפקולטה. עו"ד מאיר פורגס, ממשרד בירן, הציע לפעול למעורבות רבה יותר של משרדי עורכי הדין בחיים האקדמיים שכן לדעתו המשרדים יכולים לתרום לסטודנטים ידע פרקטי בתחום. הוא הציע שעבודות סמינריוניות שסטודנטים יכתבו יעסקו בנושאים ספציפיים העולים לדיון בעבודה השוטפת של המשרדים ויוכלו להיות לעזר למשרדים.



אולם, באחד מהמשרדים שהשתתפו בכנס, הביעו לאחר הכנס ביקורת על הקו האקדמי מדי המאפיין את האוניברסיטה העברית. שהיא מתמקדת בנושאים שאינם רלוונטים עובדים העוסקים בפרקטיקה.



ייתכן שנציגי הפקולטה מודעים לביקורת זו. פרופ' אסף חמדני פנה לעמיתים בבקשה שיעלו שמות של מלומדים שמעניינים אותם במיוחד. לדבריו "אנחנו גם באקדמיה וגם בירושלים. נכון שאנחנו קצת מנותקים מהמגזר העסקי, אבל יש לנו יכולת להביא את האנשים ברמה הגבוהה ביותר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully