וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תוכנית החילוץ בארה"ב תימשך 3 שנים ותתמקד בתשתיות

בלומברג

19.11.2008 / 8:34

לדברי שר האוצר לשעבר לורנס סאמרס, המשמש כיועץ בכיר לאובמה, במקביל להשקעה בתשתיות יש להפנות משאבים לשירותי בריאות

משבר האמון של המשקיעים במערכת הפיננסית בארה"ב קרוב לסיומו, אבל התאוששות הכלכלה האמריקאית תהיה ארוכה ומפרכת - כך העריכו שלושה שרי אוצר אמריקאים: השר הנוכחי הנרי פולסון והשרים לשעבר שכיהנו בממשל קלינטון, רוברט רובין ולורנס סאמרס.

רובין וסאמרס משמשים כיועציו הכלכליים הבכירים של הנשיא האמריקאי הנבחר, ברק אובמה. סאמרס נחשב גם למועמד המוביל לתפקיד שר האוצר בממשל החדש. השלושה הופיעו יחד בכנס שנערך בחסות העיתון "וול סטריט ג'ורנל".

שלושת השרים לא סיפקו תחזית לגבי מתי תתחיל הכלכלה האמריקאית להתאושש, אך פולסון אמר כי "עומדת בפנינו עבודה רבה", ורובין טען כי ההתאוששות תתרחש לאחר "תקופת זמן לא מבוטלת". פולסון תמך ביצירת חבילת תמריצים נוספת להבראת הכלכלה, בתמיכת אובמה והדמוקרטים בקונגרס, למרות התנגדות הרפובליקנים וממשל בוש. השרים הסכימו כי התאוששות הכלכלה האמריקאית תהיה מסובכת.

רובין וסארמס, שייעצו לאובמה, הסכימו כי תוכנית חירום משמעותית להבראת הלכלכלה האמריקאית היא הכרחית. סאמרס אמר כי "על תוכנית החילוץ להיות מהירה, משמעותית ועקבית. התוכנית צריכה להימשך כשלוש שנים ולהתמקד בהשקעה בתשתיות ושירותי בריאות". רובין טען כי על הקונגרס האמריקאי לתכנן מערכת שתגן על השווקים מלקיחת סיכונים שיטתיים ושתגן על הצרכנים תוך כדי שמירה על מבנה של שוק חופשי.

שלושת השרים התווכחו בנוגע לאפשרות של העלאת מסים, לאחר שיפוג תוקפם של קיצוצי המסים עליהם החליט ממשל בוש. פולסון טען כי העלאת מסים לא תועיל, סאמרס טען כי העלאת מסים לאלפיון העליון תסייע לחזק את מעמדה הפיסקלי של הממשלה, מבלי לפגוע ברווחתו של המעמד הבינוני.

פולסון נמנע מהצגת יוזמות חדשות להבראת הכלכלה, לאחר שיזם את תוכנית החירום בסך 700 מיליארד דולר בחודש שעבר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully