וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ב. יאיר במגעים למכירת מגרש בירושלים תמורת 3.5 מיליון דולר

מאת רנית נחום-הלוי

19.11.2008 / 7:07

החברה רכשה את הקרקע ממכון התקנים הישראלי תמורת 3.18 מיליון דולר



>> חברת ב. יאיר מנהלת משא ומתן עם חברה ישראלית למכירת מגרש ברחוב יד חרוצים 7 בשכונת תלפיות שבירושלים תמורת 3.5 מיליון דולר. מדובר במגרש של 4.26 דונמים ובו כ-224% זכויות בנייה לתעשייה. מה שמפחית משמעותית את שווי הקרקע הוא העובדה שמדובר בקרקע של מינהל מקרקעי ישראל, שהזכויות עליה אינן מהוונות.

את הקרקע רכשה ב. יאיר בדצמבר 2006 ממכון התקנים הישראלי תמורת 3.18 מיליון דולר. בתחילה הציעה ב. יאיר 2.3 מיליון דולר, אך בית משפט השלום ביטל את ההתקשרות בין השתיים מכיוון שלא התקיים הליך מכרז תקין הכולל התמחרות. בהסכם הרכישה שנחתם לבסוף בין הקבוצה למכון התקנים דווח על רכישת המגרש בכ-880 אלף דולר יותר מהסכום המקורי שהציעה ב. יאיר.



לב. יאיר יהיו זכויות חכירה עד ספטמבר 2018, עם אופציה להארכת החכירה ב-49 שנה. נכון להיום, שילמה ב. יאיר רק 40% מדמי החכירה אותם היא חייבת ולכן שווי הקרקע הוא כ-3.5 מיליון דולר. עם פירעון החוב - כמיליון דולר - יעלה שווי המגרש לכ-4.5 מיליון דולר.



שכונת תלפיות היא שכונה מעורבת הכוללת בנייני מגורים ואזור תעשייה. הרשות לפיתוח ירושלים מקדמת תוכנית שתאפשר שימושים מעורבים בשטחי האזור תוך הגדלת זכויות הבנייה למגורים. התב"ע במגרש שמוכרת ב. יאיר מאפשרת לבנות מבני מלאכה ותעשייה. כשרכשה את המגרש, דיווחה ב. יאיר כי בכוונתה להקים בו מרכז לוגיסטי וכי בהמשך תפעל לשינוי ייעוד הקרקע. ייעוד הקרקע לא שונה, אך בשלט שנתלה בחזית המגרש נכתב "כאן ייבנה פרויקט מגורים נופי בקעה שלב ב'".



בב. יאיר סירבו להגיב לידיעה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully