וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צוותי האוצר וההסתדרות ייפגשו היום כדי להגיע להסכמה לגבי הדרכים למניעת פיטורים

חיים ביאור

19.11.2008 / 7:07



>> צוות של משרד האוצר, בראשות הממונה על התקציבים במשרד רם בלינקוב, וצוות של ההסתדרות, בראשות היו"ר עופר עיני, ייפגשו היום ביוזמת האוצר. הצוותים ינסו להגיע להסכמה לגבי שתי דרישות שהעלתה ההסתדרות, הנוגעות לגלי הפיטורים במשק ולחוסכים בקרנות הפנסיה.

שר האוצר, רוני בר-און, הנחה את צוותו לגלות פתיחות בנוגע לדרישות ההסתדרות. עיני אמר השבוע: "יש גבול להבלגה שלנו", אמירה המתפרשת כאיום להכריז על סכסוך עבודה ועל שביתה במגזר הציבורי, לרבות בשירותים חיוניים, אם דרישותיו לא יתקבלו.



עיני הציב שתי דרישות: האחת - השתתפות המדינה בתשלום המשכורות לעובדי המפעלים בפריפריה, במטרה להפסיק את גלי הפיטורים במפעלים, מהלך שבו תומכת התאחדות התעשיינים, והשנייה - פרישת רשת ביטחון לכספי העמיתים בקרנות הפנסיה הוותיקות וחדשות.



"קרנות הפנסיה וקופות הגמל גרמו להפסדי עתק לעמיתים, המאבדים בדרך זו את אמונם בעתידם, ומצב זה לא יכול להימשך", אמרו אתמול בהסתדרות והוסיפו: "ניתן לעצור את הגידול באבטלה בסכומים יחסית לא גדולים שלא יגרמו לשום פריצה של תקציב המדינה".



יו"ר ההסתדרות במרחב ירושלים, דני שטרית, אמר אתמול כי נוסף על פיטורי 700 עובדי חברת משמר לפני ימים אחדים, נמסרו אתמול מכתבי פיטורים ל-120 עובדים שהועסקו בחברת אבטחה וניקיון, לאחר שזו הפסידה במכרז שפירסמה אחת הרשויות המקומיות באזור. שטרית סירב לנקוב בשמה של החברה המפטרת, "כדי לא להפריע למו"מ שאנו מנהלים עמה, על הבטחת פיצויים הוגנים לעובדים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully