וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תוכנית באוצר: מפוטרי ההיי-טק ייהפכו למורים

מוטי בסוק וצבי זרחיה

19.11.2008 / 8:52

בנוסף כוללת התוכנית למאבק באבטלה מאמץ לשכנע גברים חרדים לצאת לעבוד והקטנת מספר מהגרי העבודה הלא-חוקיים

שר האוצר רוני בר-און וראשי משרדו יציגו היום בשעות הבוקר בפני הקבינט כלכלי-חברתי את התוכנית להאצת המשק המיועדת להתמודדות עם המשבר הכלכלי העולמי. מיד לאחר מכן יקיים השר בר-און מסיבת עיתונאים, ובה תוצג התוכנית. בשבוע הבא, בתאריך שעדיין לא נקבע, יציג האוצר את התוכנית בפני ועדת הכספים - ויבקש את תמיכתה בה.

אחד הסעיפים בתוכנית כולל מאבק באבטלה, ובמרכזו הסבת מפוטרי ההיי-טק להוראת המקצועות הריאליים בבתי הספר העל-יסודיים ושכנוע גברים במגזר החרדי להצטרף למעגל העבודה. עלות התוכנית - פחות מ-80 מיליון שקל. במקביל ייעשה מאמץ באמצעות משטרת ההגירה להקטין את מספר העובדים הזרים הלא-חוקיים כדי לפנות מקומות עבודה למובטלים ישראלים.

באגף התקציבים חוששים כי אם הצמיחה במשק ב-2009 תהיה נמוכה מ-2%, רמת האבטלה תעלה בצורה ניכרת. לפיכך, יש להכין תוכניות למלחמה באבטלה. התוכנית שתוצג היום בפני הקבינט היא צעד ראשון בכיוון.

ראש אגף התקציבים רם בלינקוב אמור להיפגש היום גם עם יו"ר ההסתדרות, עופר עיני, כדי הציג בפניו את פרטי התוכנית להאצת המשק ולבקש את תמיכת ההסתדרות בה. עיני יבקש כי התוכנית תכלול הבטחה מפורשת לסיוע ממשלתי ולרשת ביטחון לקרנות הפנסיה, ותבטיח פעילות ממשלתית ברורה נגד גל הפיטורים במשק.

לבני: מנסים לעשות הון פוליטי על גב הציבור

שרת החוץ ויו"ר קדימה ציפי לבני אמרה אתמול: "התנגדות לתוכנית הכלכלית של האוצר תמנע השקעות במיליארדים ותמיכה בעסקים כפי שמתוכנן. בתקופה כזו אני מצפה מכלל ההנהגה הפוליטית בישראל, למרות תקופת הבחירות שבה אנו מצויים, להתעלות מעל לשיקולי הבחירות ולעשות מה שטוב למדינה, ולא מה שטוב למפלגה.

"התנגדות ש"ס והעבודה לתוכנית מלמדת מדוע אסור להצביע למפלגות סקטוריאליות. התוכנית חיונית להתמודדות עם המשבר הריאלי ועם מיתון אפשרי, ללא קשר לשאלת הצורך במתן מענה ממשלתי לעניין הפיננסי ולחסכונות. מכעיס לראות שיש גורמים פוליטיים שמנסים לעשות הון פוליטי על גב הציבור".

התבטאותה של לבני גרמה אתמול לסערה במערכת הפוליטית ולגל ביקורת נגדה. יו"ר ועדת הכספים, ח"כ אבישי ברוורמן (עבודה), אמר בתגובה לדברי לבני: "דבריה הם לא יותר מניסיון להסית את תשומת הלב מהבעיות העומדות בתחום הכלכלי. הפתרון שלה הוא לא יותר מכלכלת בחירות מהסוג השקוף ביותר, שתוצאתו היחידה תהיה פגיעה במשק הישראלי, במעמד הבינוני ובקבוצות החלשות".

סגן ראש הממשלה ושר התמ"ת אלי ישי אמר: "ש"ס מברכת על כל ניסיון סיוע לאלפי עובדים שאיבדו את מקום עבודתם. חבל שיש מי שמבקש לצבוע מצוקה כואבת זו של אלפים בצבעים פוליטיים, ואינו מבין שאלפי עובדים נמצאים במצוקה.

"לדאוג לעשות טוב לאזרחים ולמדינה זו לא סיסמה, אלא מהות. ש"ס תתמוך בתוכנית, לאחר שייעשו בה תיקונים ברורים בתחום קרן הלוואות וסיוע לעסקים קטנים ובהיקף ההשקעה בתעסוקה. אני רוצה שהאזרח הנמצא כעת בקשיים יחוש את הסיוע היום ולא בעוד שנה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully