וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קן: יונייטד פורקה כי החזיקה עם יוניברסל נתח שוק בממדים כמעט מונופוליסטיים

מאת שמרית סלע

19.11.2008 / 8:09

במסמך המפרט את הסיבות לפירוק יונייטד קבעה קן: "בכמה שנים עמלת היתר גדלה בממוצע ביותר מ-60%"



>> "יונייטד ויוניברסל נשלטות ביד אחת, ונתח השוק שלהן מתקרב כבר לממדים מונופוליסטיים תוך פגיעה בתחרות ובציבור" - כך כתבה אתמול הממונה על ההגבלים העסקיים, רונית קן, במסמך המפרט את השיקולים לפירוק חברת רכש המדיה יונייטד.

הממונה לא קיבלה את טענת משרדי הפרסום שלמור אבנון עמיחי Y&R וראובני פרידן IPG, הבעלים המשותפים של יונייטד שפורקה, כי יש לראות את יונייטד ויוניברסל כשתי ישויות נפרדות, שפועלות באופן עצמאי ובלתי תלוי. קן כתבה כי "ראובני נמצאת בשליטת תאגיד הפרסום הבינלאומי IPG. בנוסף לשליטה בראובני, שולטת IPG גם בחברת הפרסום הגדולה ביותר בישראל, מקאן אריקסון. מקאן שולטת בחברת רכש המדיה הגדולה בישראל - יוניברסל".



מבדיקת הרשות עולה כי בחמש השנים האחרונות חל גידול חד בריכוזיות שוק המדיה הישראלי. "הריכוזיות בשוק עולה בהתמדה. כך, אם ב-2003 היה מדד הריכוזיות 49%, הרי שהמדד ב-2008 הוא 78%. מדובר בעלייה משמעותית בריכוזיות, כאשר יוניברסל ויונייטד הן שתי החברות הגדולות ביותר, עם נתח שוק משותף של כ-44%".



בנוסף, טוענת קן כי ההחלטה לפירוק יונייטד נבעה גם מהגידול הדרמטי שחל בעמלת היתר שמשלמים הערוצים המסחריים לחברות רכש המדיה. "בתקופה של כמה שנים, עמלת היתר גדלה בממוצע בשיעור של יותר מ-60%. מהנתונים עולה קשר ישיר בין שיעור עמלת היתר שקיבלה חברת רכש המדיה מערוצים מסחריים לבין גודלה", כותבת הממונה.



קן חשפה במכתב כי מבדיקה שערכה עולה כי חלק גדול משטחי הפרסום המבוקשים ביותר בטלוויזיה הגיעו לידי משרדי הפרסום שלמור אבנון עמיחי, ראובני פרידן ומקאן אריקסון.



בתוך כך, בית המשפט המחוזי בתל אביב דחה אתמול את בקשתו של אורן יוניוב, מנכ"ל יונייטד לשעבר, לעיכוב צו המניעה שהוציא נגדו משרד ראובני פרידן, האוסר עליו להיות מנכ"ל יוניון - חברת רכש המדיה החדשה שהקים שלמור אבנון עמיחי לאחר פירוק יונייטד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully