וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למתנגדים היו פגמים טכניים בייפויי כוח, והכשרה ביטוח אישרה את עסקת בעלי העניין

מאת אתי אפללו

19.11.2008 / 8:09



>> אחרי בדיקות שנמשכו שבוע הודיעה אתמולחברת הכשרה ביטוח שבבעלות אלי אלעזרא כי ההלוואה בסך 30 מיליון שקל שנתנה הכשרה ביטוח לאפרידר, גם היא בבעלות אלעזרא, אושרה כדין.

הכשרה הצליחה לאשר את העסקה בזכות פרט טכני: על פי התקנון, כל בעלי המניות צריכים להפקיד ייפוי כוח למצביעים מטעמם 48 שעות לפני כינוס האסיפה הכללית, אלא אם היו"ר מוותר להם על הדרישה. היו"ר לא ויתר, ושני המתנגדים הגדולים לעסקה - יעקב לוקסנבורג ובית ההשקעות אקסלנס - נשארו בחוץ.



באסיפה הכללית התנגד אקסלנס למתן ההלוואה. בנוסף, אקסלנס סיווג את עצמו כבעל עניין באישור העסקה, מכיוון שהוא מחזיק גם באג"ח וגם במניות של חברות שונות מקבוצת אלעזרא.



בהכשרה התעלמו מהצבעת אקסלנס מכיוון שהוא בעל עניין באישור העסקה. ואולם על פי עמדת רשות ניירות ערך, כאשר בעל עניין מתנגד לעסקה, קולו כן ייכלל במסגרת ספירת הקולות בהצבעה.



אז גילו בהכשרה ביטוח כי יש בעיה עם ייפוי הכוח של אקסלנס. אקסלנס, שהפקיד ייפוי כוח על פי התקנון, שינה את זהותו של הנציג שהשתתף בהצבעה מטעמו. אקסלנס עידכן את הכשרה ביטוח בשינוי שביצע יום לפני האסיפה הכללית. ואולם למרות זאת, עקב אי התאמה למסמכי ייפוי הכוח שנשלחו מאקסלנס, נפסל קולו.



בנוסף לפסילת אקסלנס נפסל יעקב לוקסנבורג, מכיוון שלא היה בידיו ייפוי כוח מתאים. לוקסנבורג פנה לבית המשפט המחוזי בתל אביב בבקשה להוציא צו מניעה נגד העסקה. אתמול לאחר הודעת הכשרה על אישור העסקה הוציא בית המשפט צו מניעה, והכשרה לא תוכל לבצע את העסקה בשלב זה. ביום ה' ייערך דיון בעניין.



בעיה נוספת שמתעוררת לגבי העסקה היא מעמדה של קופת הגמל של האוניברסיטה העברית בירושלים, שהצביעה בעד העסקה. האוניברסיטה העברית לא סיווגה את עצמה כבעלת עניין בתוצאות העסקה, על אף שהיא מחזיקה גם במניות וגם באג"ח של חברות שונות בקבוצת אלעזרא.



מכיוון שההלוואה תשמש בחלקה לרכישות אג"ח של הקבוצה שמבוצעות בקבוצת אלעזרא, לכאורה ישנו כאן חשש לניגוד עניינים. ואולם קופות הגמל של האוניברסיטה העברית לא סיווגו את עצמן כבעלות עניין בתוצאות העסקה, ועקב תמיכתן היא אושרה.



בשוק המוסדי מביעים מורת רוח מהדרך שבה אושרה העסקה - פסילת ייפוי כוח של אחד המתנגדים, לאחר שעידכן מראש את החברה על שינוי זהות הנציג מטעמו. ""מי שמאשר ככה עסקות, צריך לזכור שזו לא העסקה האחרונה שהוא צריך לאשר בשוק", ציינו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully