וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טיסת הצ'רטר נדחתה ארבע פעמים - הנוסעים לא קיבלו פיצוי

ורד ברוקר

19.11.2008 / 8:09

תלונה בשבוע



>> כבכל שנה, כך גם הקיץ, נאלצו ישראלים שנסעו לחו"ל לטעום את טעמה המר של טיסת הצ'רטר - ולעבור מסכת ייסורים כדי לממש את החופשה אשר לה ייחלו.

יותר מ-100 נוסעים התקבצו בנתב"ג בשעות אחר הצהריים של אמצע אוגוסט, לקראת טיסת צ'רטר של ארקיע לטורקיה, שאותה הזמינו באמצעות חברת השטיח המעופף. עם הגיעם לשדה התעופה התבשרו כי הטיסה שהיתה אמורה לצאת ב-17:00 נדחתה בחמש שעות, מבלי שקיבלו הסבר לכך.



בחלוף חמש השעות החלו הנוסעים להיערך שוב לטיסה. הם הפקידו את מזוודותיהם והמתינו לעלייה למטוס. ואולם גם הפעם נכונה להם אכזבה, כשמועד הטיסה נדחה בשנית - ל-1:00. אלא שבכך לא תמה הפרשה. כשהתקרבה שעת הטיסה המיועדת, התבשרו הנוסעים על דחייה שלישית.



נציגי ארקיע הציעו להם לבחור בין שתי חלופות: לחזור הביתה ולקבל בחזרה את כספם, או להמתין למועד ההמראה החדש, ב-4:00 לפנות בוקר, ולקבל זיכוי של 50 דולר לקניות בדיוטי פרי במטוס.



הנוסעים שהחליטו להמתין לטיסה גילו במהרה כי ייאלצו להעביר את השעות הבאות ללא מזוודותיהם, אשר נותרו אי-שם במחסני נמל התעופה. אם לא די בכך, החברה לא דאגה לספק להם מזון ושתייה במשך כל אותן שעות. ברוב ייאושם, הם כבר לא הופתעו כשהתבשרו כי גם מועד ההמראה הנוכחי יידחה.



רק ב-07:20, כ-14 שעות לאחר המועד המקורי, המריאה הקבוצה במטוס טורקי. את הפיצוי שהובטח להם לא קיבלו. הנוסעים שבחרו לוותר על החופשה נהנו גם הם מהתענוג המפוקפק של המתנה בשדה התעופה עד אור הבוקר - אז שיחררה החברה את המזוודות שלהם.



בארקיע אמרו כי מדובר בטיסה של חברת התעופה הטורקית Inter, ולא בטיסת ארקיע. "בטיסות שכר יש לחברות אפשרות לבצע שינויים במועדי ההמראה, ו-Inter אכן ערכה כמה שינויים מבעוד מועד", נמסר מארקיע. "לרוע המזל, כשהתקרב מועד הטיסה התקבלה הודעה על תקלה במטוס, שהתבררה בהמשך ככזו הדורשת לקרקע אותו, וב-Inter הודיעו כי אין באפשרותם להציע טיסה חלופית.



"לארקיע אין כל שליטה על מטוס טורקי מקורקע כתוצאה מתקלה טכנית. מרגע קבלת ההודעה נעשה כל מאמץ לאתר מטוס חלופי, ובסופו של דבר רכשה ארקיע מקומות בטיסה של חברת סקאי, והטיסה את נוסעיה בטיסה זו, שהמריאה ב-6:30. לנוסעים הוצעו כמה אפשרויות, בהן יציאה בטיסת הבוקר ודחיית מועד החזרה ביום אחד על חשבון החברה, או ביטול הנסיעה וקבלת זיכוי מלא".



באמון הציבור טוענים כי קיבלו תלונות רבות בקיץ בנוגע לטיסות צ'רטר. לדבריהם, במקרה של תקלה לא צפויה בטיסות מסוג זה, מחובתה של חברת התעופה לעדכן את הנופשים בפרטים בזמן סביר, ולעשות מאמץ לפתרון הבעיה. בנוסף, על החברה לפצות את הנופשים בפיצוי הולם.



tluna@themarker.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully