וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האחים רקיב רוכשים את טרנסמטה ב-256 מיליון דולר

מאת גיא גרימלנד

19.11.2008 / 8:09

החברה נוסדה ב-95' ועוסקת בתכנון ובעיצוב מעבדי וידיאו דיגטליים. "הטכנולוגיה החדשנית של טרנסמטה תסייע לנו ליישם את מהפכת הווידיאו באיכות גבוהה בכל מקום", אומר זכי רקיב



>> האחים זכי ושלמה רקיב שוב חוזרים לבצע רכישות במיליוני דולרים: חברת השבבים נובפורה (Novafora) שאותה ייסדו, הממומנת על ידי קרנות הון סיכון ורטקס וג'מיני, רוכשת במזומן את חברת תכנון ועיצוב השבבים טרנסמטה (Transmetsa) האמריקאית, הנסחרת בנאסד"ק לפי שווי של 255.6 מיליון דולר - כך נודע ל-TheMarker.

באחרונה פורסם כי בקופת המזומנים של טרנסמטה יש 255.2 מיליון דולר - כלומר, שנובפורה אמורה לקבל את הקניין הרוחני (IP) והתפעול של החברה האמריקאית ב-400 אלף בלבד. ואולם זכי רקיב מכחיש את הדברים בראיון ל-TheMarker ואומר כי "היינו צריכים לשלם חובות של טרנסמטה בהיקף עשרות מיליוני דולרים. זו העלות האמיתית של הרכישה".



נובפורה עצמה גייסה עד כה 19 מיליון דולר. החברה האמריקאית טרנסמטה הודיעה כבר בספטמבר שהיא מחפשת קונה, זאת לאחר שסבלה מהפסדים של 63 מיליון דולר ב-2007. לפני המכירה לנובפורה הצליחה החברה האמריקאית למכור חלק אחר מהטכנולוגיה שלה לאינטל בהסכם מסחור טכנולוגיה שהכניס לה 91.8 מיליון דולר ברבעון השלישי.



היסטוריה של כישלון



האחים רקיב זכורים לקהילה העסקית הישראלית כמייסדי חברת טריון, שנמכרה למוטורולה תמורת 140 מיליון דולר בלבד באפריל 2007. טריון, שהוקמה ב-93', התמחתה בפיתוח וייצור מודמים לגלישה מהירה באינטרנט על גבי רשתות הכבלים. החברה נסחרה בנאסד"ק בשיאה לפי שווי של 6 מיליארד דולר, אך האחים רקיב לא הצליחו להפוך אותה לחברת תקשורת מבוססת.



החברה גייסה 39 מיליון דולר בהנפקה ראשונה בנאסד"ק ב-98'. שנה לאחר מכן ניצלה החברה את התנפחות בועת ההיי-טק לגיוס נוסף של 123.5 מיליון דולר. בנוסף, החברה גייסה חצי מיליארד דולר באג"ח להמרה.



ואולם האחים רקיב לא הסתפקו בייצור מודמים. הם ביקשו להפוך את טריון לסיסקו הישראלית, ולהעניק שירות כולל (one stop shop) למוצרי תקשורת בשוק של פס רחב. הם ניצלו את מחיר המניה הגבוה בתקופת הבועה, ויצאו למסע רכש ב-932 מיליון דולר. אך אף לא אחת מהרכישות הביאה אותם למקום שאליו שאפו.



ב-2001 הודתה החברה בכך שמחקה מהמאזן שלה חצי מיליארד דולר. לאחר שלוש שנים החלה טריון לנטוש את שוק המודמים לטובת שוק הווידיאו הדיגיטלי.



בעשור האחרון ייצרה טריון הכנסות מצטברות של 1.31 מיליארד דולר, אך גם הפסד כבד של 1.03 מיליארד דולר - מה שהעצים עוד יותר את ממדי הכישלון שלה. ב-2004 עזבו האחים רקיב את טריון ופנו לייסד את חברת נובפורה (שבתחילת דרכה נקראה Sipharos).



באוגוסט 2007 גייסה נובפורה 19 מיליון דולר מקרנות ההון סיכון ג'מיני וורטקס, ומהאחים רקיב עצמם שהשקיעו בחברה. השותף מטעם קרן ג'מיני שחבר בדירקטוריון הוא יוסי סלע, והשותף מטעם ורטקס הוא רוברט גניסר.



נובפורה פועלת בתחום המוליכים למחצה כחברת Fabless (חברה שמפתחת שבבים, אך אינה מייצרת אותם - ג"ג). השבבים שהיא מפתחת מיועדים לשוק עיבוד הווידיאו. מטה החברה ממוקם בסן חוזה, קליפורניה.



חזון מהפכת הווידיאו



טרנסמטה נוסדה ב-95' ועוסקת בתכנון ועיצוב מעבדי וידיאו דגיטיליים. לפי תנאי הרכישה, בעלי העניין ישלמו 18.7-19 דולר למניה, בכפוף לשינויים והתאמות לזמן המיזוג. ההסכם קובע כי ייאסר על טרנסמטה להיכנס לעסקת מסחור הטכנולוגיה שלה לפני שהמיזוג יוצא לפועל - ללא אישור נובפורה.



העסקה צפויה להיות מושלמת ברבעון הראשון של 2009. "הטכנולוגיה החדשנית של טרנסמטה והמומחיות של עובדיה הם בעלי ערך לנובפורה", אומר רקיב. "הוספת הטכנולוגיה למעבדי הווידיאו שלה תקדם את החזון שלנו להנגיש את מוצרינו למגוון רחב של מכשירי וידיאו, ותסייע לנו ליישם את מהפכת הווידיאו באיכות גבוהה בכל מקום, מכל מכשיר ובכל זמן נתון".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully