וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חיידקים שמגלים את איכות המים

אבי בר-אלי

19.11.2008 / 8:09

החברות החמות של הקלינטק




כלכלה ירוקה 2008



>> האצת הליכי העיור, התיעוש המזהם והחמרת התקנים של איכות מי השתייה העלו את קרנן של הטכנולוגיות העוסקות בטיוב מקורות מים, אך עוד קודם לכן יצרו צורך בהתרעה על זיהום, בייחוד במקורות מי שתייה. לפיכך לא מפתיע שבישראל, מדינה דלת מקורות מים ומוקפת איומים אסטרטגיים, פותחה אחת הטכנולוגיות המעניינות המנסות לספק מענה לצורך זה.



הטכנולוגיה של הסטארט-אפ צ'ק-לייט (CheckLight) מרמת ישי תוצג בכנס כלכלה ירוקה של פירמת ארנסט אנד יאנג, TheMarker וארגון חיים וסביבה, שיתקיים מחר. צ'ק-לייט נוסדה ב-2001 על ידי ד"ר נורית אוליצור, בתו של פרופ' שמעון אוליצור, מומחה לחיידקים מאירים. החברה מפתחת מכשירים אוטומטיים וערכות ניידות לניטור איכות מים באמצעות חיידקים מאירים, המגיבים בהפצת אור לחריגה בתנאי סביבתם הטבעית. השינויים ברמת האור מעידים על רמת זיהום המים. בניגוד למערכות ניטור אחרות, המתבססות על איתור מרכיבים סטנדרטיים באמצעים כימיים או חשמליים, הפיתוח של צ'ק-לייט מאפשר ניטור מגוון רחב יותר של חומרים מזיקים, ובדיקה מהימנה של רעילות המים באמצעות החי. "הפיתוח נועד להוות קו הגנה ראשוני שיתריע במהירות מרבית על שינויים חריגים באיכות המים", אמרה אוליצור. "זוהי בדיקה משלימה וחשובה ביותר, המאפשרת מתן מענה גם לחומרים שאין להם תקני בדיקה".



מיום היווסדה, מייצרת החברה ערכות ניידות, שנמכרו לרשויות מים ברחבי העולם. אבטיפוס של מערכת הניטור האוטומטית נבחן לפני כשנה בידי חברת מקורות - והפצה מסחרית שלו תחל בשנה הבאה. הפוטנציאל הטמון בפיתוח לא נעלם מעיני חברת ווייטווטר שבבעלות אורי יוגב וחנה גרטלר, שרכשה 11% מצ'ק-לייט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully