וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עושים שוק: מתי ואיפה כדאי לקנות ירקות ופירות

עמירם כהן

19.11.2008 / 8:09

טיפים



>> ביום שישי: הירקנים והרשתות חותכים את מחירי הירקות והפירות בימי שישי, החל בשעות הצהריים. אצל ירקנים שאין להם אמצעי קירור ההוזלה עשויה להגיעה ליותר מ-50%. ברשתות השיווק מכריזים על תחילת ההוזלות ב-12:00, והן עשויות להגיע ל-40%.

מחוץ לעיר: אם מתכננים קנייה גדולה, כדאי לצאת מחוץ לעיר. בעיקר אם העיר היא תל אביב ובמיוחד אם השכונה שלכם נמצאת צפונה לרחוב אלנבי. בשווקים בפתח תקוה, חדרה, באר שבע, קרית גת, אור עקיבא ובערים רבות אחרות התוצרת זולה ב-30%-50% מזו שתמצאו אצל הירקן השכונתי שלכם או בסופר הקרוב. ברור שנסיעה מיוחדת לפתח תקוה להביא קילו בטטות לא משתלמת. אבל אם יש לכם שם, או בסביבה הקרובה משפחה, סידורים או עסקים לעשות, נצלו את הנסיעה לביקור בשוק.



בשוק זול יותר: כמעט תמיד בשוק זול יותר. רק כמעט תמיד, מפני שבחודשים האחרונים רשתות השיווק נוהגות להכריז על מבצעי הוזלה של מוצרים נבחרים ליומיים-שלושה עד כדי מחירי עלות. כדאי לעקוב אחרי המודעות שהרשתות מפרסמות.



רשתות לציבור החרדי: סקרים שבדקו את המחירים ברשתות השיווק מצאו שאין הבדלים משמעותיים במחירי התוצרת ברשתות הארציות. את הסחורה הזולה ביותר תמצאו ברשתות המיועדות לציבור הדתי והחרדי.



הכי יקר אצל הירקן השכונתי: סקרים של ארגוני צרכנים מדווחים שאצל הירקנים השכונתיים, בעיקר בשכונות המבוססות בערים הגדולות, התוצרת יקרה ב-20%-30% ממחירי רשתות השיווק, וב-40%-50% ממחירי השוק. את התוצרת היקרה ביותר, מזהירים בסקרים, תמצאו במינימרקטים השכונתיים.



האורגניים עמידים פחות: מחירי הירקות והפירות האורגניים יורדים בהדרגה ולעתים כמעט משתווה לזה של התוצרת הרגילה. אלא שחיי המדף של התוצרת האורגנית קצרים יותר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully