וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התשובה של אינטל ל-AMD: משיקה את סדרת המעבדים החדשה Core i7

מאת גיא גרימלנד

19.11.2008 / 8:09

אינטל: המעבדים החדשים יאיצו את ביצועי המחשוב ב-40% מבלי להגדיל צריכת החשמל



>> אינטל השיקה השבוע את סדרת המעבדים החדשה שלה, Intel Core i7. שם הקוד שלה הוא Nehalem ויש בה ארבע ליבות ליחידת עיבוד. כל ליבה יכולה לבצע שתי פעולות במקביל, כך שמעבד Core i7 בעל ארבע הליבות מסוגל לבצע שמונה מטלות מחשוב במקביל.

סוכנות הידיעות רויטרס מציינת כי למרות שאינטל נמצאת שנה לפני AMD בכל הקשור לפיתוח שבבים בטכנולוגיית ייצור של 45 ננומטר, עדיין במובנים מסוימים ההשקה הנוכחית של סדרת Core i7 רק סוגרת את הפער לעומת מעבדי AMD.



יריבתה המרה של אינטל טענה בעבר כי אינטל פשוט חיברה בין שתי יחידות של שתי ליבות והפכה את המעבד החדש שלה לבעל ארבע ליבות (Quad core), בעוד של-AMD יש מעבד ארבע ליבות "אמיתי".



בינתיים הקרב בין אינטל ו-AMD רק מחריף: AMD השיקה סדרת מעבדים עם ארבע ליבות בטכנולוגיית 45 ננומטר לשרתים תחת השם Shanghai כמה ימים לפני ההשקה של אינטל, כאשר זו הפעם הראשונה ש-AMD עושה שימוש במעבדים בטכנולוגיה זו.



אנליסטים טוענים כי השקת מעבדי Shanghai בהחלט מחזירה את AMD לקרב לאחר שהיתה בפיגור. מה בכל זאת מציעה סדרת המעבדים החדשה של אינטל? לטענת אינטל, מעבדיה החדשים צפויים להאיץ ב-40% את ביצועי המחשב, מבלי להגביר את צריכת החשמל.



אינטל משתמשת בטכנולוגיית ה-Turbo Boost, שמתאימה את מהירות השעון של כל אחת מארבע הליבות.



בנוסף, קיימות ב-Core i7 טכנולוגיות המאפשרות למחשב השולחני לעבור למצבי שינה - טכנולוגיה שהיתה קיימת בעבר רק במחשבים הניידים מבוססי אינטל. אינטל גם שיפרה את רוחב הפס של זיכרון המעבדים באמצעות טכנולוגיה הקרויה ickPath. המעבדים החדשים של אינטל צפויים לצאת בעתיד גם עבור שרתים ומחשבים ניידים.



באירוע ההשקה הודיעו יצרניות המחשבים דל וגייטוואי כי הן תומכות בסדרת המעבדים החדשה.



אינטל נחשבת כיום לשחקנית המובילה בשוק המעבדים, עם נתח של 80% משוק השבבים, הפועלים בכמיליארד מחשבים. 20% הנותרים שייכים ל-AMD. קובי בכר, דובר אינטל ישראל, אמר כי סדרת המעבדים הנוכחית לא פותחה בישראל, אך נשענת על ארכיטקטורות מחשוב קודמות של אינטל, שפותחו בישראל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully