וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרס בסיטי של לונדון: אפשר לסמוך על כלכלת ישראל

מאת מוטי בסוק

19.11.2008 / 8:09

אולמרט בחיפה: לא נרשה פגיעה באזרחים שחסכו כל חייהם לפנסיה



>> "ישראל מוכיחה, דווקא על רקע המשבר הכלכלי העולמי, כי יש לה כלכלה שניתן לסמוך עליה; מי שרוצה לצעוד לעבר העתיד כדאי לו לשתף פעולה עם ישראל" - כך אמר אתמול נשיא המדינה, שמעון פרס, במפגש עם 200 אנשי עסקים מובילים בסיטי של לונדון.

בתגובה אמר שר התעשייה והמסחר של בריטניה, הלורד פיטר מנדלסון: "בריטניה זקוקה לשיתוף פעולה עם ישראל בעידן הכלכלה הגלובלית. אנו מעונינים שיותר ויותר חברות ישראליות יפעלו עמנו בשיתוף פעולה".



במהלך האירוע בסיטי קיבל הנשיא פרס תואר דוקטור לשם כבוד. הנשיא קרא למגזר הכלכלי של בריטניה לפתח עסקים בישראל, להשקיע בחברות מו"פ ישראליות ולהרחיב את שיתופי הפעולה הכלכליים-מסחריים עם ישראל. "לישראל חברות מתקדמות מאוד שמיצגות את העתיד. ישראל מובילה בעולם בתחומי האנרגיה החלופית, החקלאות, הציוד הרפואי וההיי-טק. היא מהווה מעבדה עולמית במחקרים ובפיתוח מוצרים מגוונים בתחומים אלה", הוסיף.



פרס תקף בחריפות גורמים באקדמיה הבריטית המנסים להטיל חרם אקדמי על ישראל: "מי שמוביל תהליכים אלה הוא צדקן חסר בסיס. ישראל היא מדינה מוסרית, דמוקרטית שמוכנה לשלום עם שכנותיה. לא נהיה מוכנים לפנות שטחים ובתמורה לקבל ירי טילים על אזרחים וילדים, כפי שקורה בשדרות וביישובי עוטף עזה".



מנדלסון אמר במהלך האירוע כי "בריטניה היא השוק השני בגודלו של ישראל באירופה וישראל היא שותפת הסחר השלישית בגודלה של בריטניה במזרח התיכון. בריטניה מעוניינת להרחיב את שיתופי הפעולה המסחריים עם ישראל. אנו מעוניינים שיותר ויותר חברות ישראליות ישתפו פעולה עמנו".



ראש הממשלה, אהוד אולמרט, אמר אתמול בביקורו בחממה טכנולוגית בחיפה: "לא ניתן בשום פנים ואופן לגרום למצב שבו האזרח, שכל חייו חסך פרוטה לפרוטה כדי להבטיח עם הזמן את קיומו ומעמדו, ייפגע. יש לנו כלים מתאימים לכך".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully