וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סרביה תקבל סיוע של 516 מיליון דולר מקרן המטבע הבינלאומית עקב בריחת המשקיעים

מאת אשר שכטר

19.11.2008 / 8:09

סרביה היא המדינה הרביעית במזרח אירופה שנזקקת לסיוע מקרן המטבע; נאלצה להוריד את תחזית הצמיחה ל-2009 מ-7% ל-3%



>> קרן המטבע הבינלאומית (IMF) הסכימה להעניק סיוע בסך 516 מיליון דולר לסרביה, במטרה לתמוך במערכת הפיננסית המקומית שהוכתה קשות במשבר האשראי העולמי - כך הודיע יו"ר ה-IMF, דומיניק שטראוס קאהן.

קרן המטבע הודיעה כי היא תעניק לסרביה קו אשראי בסך 516 מיליון דולר, למשך 15 חודשים. שרת האוצר הסרבית, דיאנה דראגוטינוביץ', אמרה לאחר ההודעה כי: "התוכנית תאפשר לנו למשוך כספים, אם נזדקק להם. אנו מעוניינים לחזק את ביטחון המשקיעים".



במסגרת ההסכם עם ה-IMF הסכימה סרביה להפחית את הגירעון התקציבי שלה ב-2009 לרמה של 1.5% מהתמ"ג, לעומת 2.7% כיום. משבר האשראי העולמי, שהוביל להימלטות משקיעים מהשווקים המתעוררים, זיעזע את שוק ההון הסרבי, שהתקשה גם כך למשוך משקיעים זרים בעקבות המלחמות והבידוד הבינלאומי שנכפו על האזור בשנות ה-90.



"המשבר הפיננסי הגלובלי החל להתפשט גם לסרביה, והשינוי הזה באקלים העסקי הבינלאומי צפוי לפגוע ביכולתה של המדינה להשיג אשראי ובפעילות הכלכלית באזור כולו", אמר שטראוס-קאהן, שציין כי ההלוואה לסרביה תוענק כחלק ממנגנון ההלוואות הרגיל של ה-IMF ולא כחלק ממנגנון החירום של הקרן, שנועד לסייע למדינות מתפתחות להתמודד עם מחנק האשראי.



סרביה היא המדינה המזרח אירופית הרביעית שנזקקה לסיוע מקרן המטבע הבינלאומית, לאחר הונגריה, אוקראינה ובלארוס. ה-IMF הסכימה להלוות 15 מיליארד דולר להונגריה ולהעניק סיוע חירום בסך 16.5 מיליארד דולר לאוקראינה.



בנוסף, ה-IMF הזהירה בחודש שעבר כי הגידול בהוצאות הממשלתיות בסרביה בעקבות המשבר יוביל לגירעון בחשבון השוטף שלה, לרמה הגבוהה מ-18% מהתמ"ג. בעקבות משבר האשראי העולמי, נאלצה ממשלת סרביה להוריד את תחזית הצמיחה לשנת 2009 לרמה של 3%, לעומת תחזית קודמת שצפתה צמיחה של 7%.



שלשום הזהיר שטראוס קאהן כי קרן המטבע תזדקק למימון נוסף בסך 100 מיליארד דולר לפחות כדי שתוכל למלא תפקיד מרכזי יותר בבלימת משבר האשראי העולמי. נכון להיום, מחזיקה ה-IMF ב-250 מיליארד דולר.



בשבוע שעבר הודיעה יפאן על נכונותה להזרים 100 מיליארד דולר מתוך יתרות המט"ח שלה לקרן המטבע הבינלאומי, במטרה לסייע לה להמשיך ולתמוך בכלכלות המתפתחות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully