וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בקסטרו לא שמעו על המשבר: הרווח התפעולי זינק ב-31%

מאת נתן שבע

19.11.2008 / 8:09

רשת האופנה אף רשמה גידול של 14% בהכנסות - ל-153 מיליון שקל. מנכ"ל הרשת: בשלב זה לא הקפאנו תוכניות



>> חברת האופנה קסטרו צלחה את הרבעון השלישי של השנה עם גידול בהכנסות וברווח התפעולי. ההאטה המסתמנת בישראל עדיין לא באה לביטוי בתוצאות החברה.

הכנסות החברה טיפסו ב-14% ל-153 מיליון שקל, בצד שיפור במכירות בחנויות קיימות. ואולם, הוצאות המימון הובילו לכך שהרווח שנותר לחברה בשורה התחתונה היה 630 אלף שקל בלבד, לעומת הפסד של 5.4 מיליון שקל ברבעון המקביל.



הרשת, שבשליטת משפחת קסטרו ורוטר, מונה 157 חנויות, מתוכן 114 בישראל ו-43 בשאר עולם. התחזקות השקל אל מול הדולר עזרה לרשת לשפר את שיעורי הרווחיות שלה, מכיוון שהיא רוכשת את מוצריה בחו"ל. הרווח הגולמי עלה ב-17% ל-85.7 מיליון שקל, כששיעורו מסך ההכנסות היה 56%, לעומת 54.6% ברבעון המקביל. בעקבות זאת גדל הרווח התפעולי ל-11.2 מיליון שקל - צמיחה של 31% לעומת התקופה המקבילה.



תזרים המזומנים מפעילות שוטפת הסתכם ב-10.5 מיליון שקל. הוצאות המימון הסתכמו ב-6.7 מיליון שקל, גם בשל העלייה באינפלציה שהובילה לגידול בערך הלוואות ולירידה בשווי תיק ההשקעות שלה. תיק ניירות הערך של החברה כולל בין השאר אג"ח ממשלתיות וקונצרניות.



קסטרו מציינת כי הרבעון הרביעי יושפע מעלייה מהותית של הדולר מול השקל וירידה מהותית של היורו מול השקל, מה שעשוי להשפיע על הכנסותיה באירופה. עם זאת, ראשי החברה ציינו כי עסקות הגנה שביצעה החברה מגנים עליה בשלב הזה מפני התחזקות הדולר.



בנוסף, נרשמה ירידה מהותית בערך ההשקעה של החברה בניירות ערך בשל מהמשבר הפיננסי העולמי, מה שצפוי להשפיע על התוצאות.



מנכ"ל הרשת, גבי רוטר, אמר כי על-אף המשבר והחשש מפני הכניסה למיתון, החברה לא הקפיאה תוכניות בשלב הזה. "אנו מתקשים להעריך עד כמה המשבר והכניסה להאטה בישראל ישפיעו על התוצאות או על התוכניות בעתיד", אמר רוטר.



מניית קסטרו איבדה 55% משווייה מתחילת השנה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully