וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההתנהלות מול מס הכנסה בענייני כספים שמוחזקים בנאמנויות עוברת לאחריות הבנקים הזרים

TheMarker

19.11.2008 / 8:09

לדברי רו"ח מאיר נוסבאום מדלויט, השינוי יכביד מאוד על התנהלותם



>> בתחילת 2009 תיכנס לתוקף פקודת מס הכנסה העוסקת בנאמנויות. לפי הפקודה החדשה הנאמן הוא הנציג הרלוונטי בפני רשויות המס.

לפקודה יש השלכות בעיקר על הבנקים הזרים שמפעילים סניפים בישראל ומשמשים נאמנים לכספים של תושבי חוץ, אבל גם על תושבי ישראל. אם עד היום יוצר הנאמנות היה זה שאמור להצהיר ולדווח על מס הכנסה על הכסף שבנאמנות, הרי שבחלק מהמקרים חובת הדיווח עוברת כעת לבנקים הזרים עצמם, המשמשים כנאמנים.



רו"ח מאיר נוסבאום ממחלקת מיסוי בינלאומי בפירמת ראיית החשבון והייעוץ דלויט בריטמן-אלמגור-זהר: "לעניין זה משמעות רבה בכל הנוגע לנאמנים מוסדיים, כדוגמת בנקים זרים בעלי סניפים בישראל, שלהם מאות אם לא אלפי נאמנויות, שחלקן עשויות להיות מסווגות כ'נאמנויות תושבי ישראל'. במצב זה, בנקים זרים המשמשים כנאמן בנאמנויות העשויות להיחשב כ'נאמנויות תושבי ישראל' ימצאו עצמם כנציגי הנאמנויות אל מול רשויות המס, ויידרשו לנהל מאות תיקי נישומים ברשויות המס בישראל".



לדברי נובסאום, המצב החדש מכביד מאוד על התנהלותם של הבנקים הזרים בישראל בכל הנוגע לטיפול בנאמנויות תושבי ישראל וחושף אותם להתעסקות שוטפת עם רשויות המס, אשר בדרך כלל זרה להם. ההכבדה באה לידי ביטוי בביורוקרטיה הגוררת בחובה עלויות לא מעטות וזמן רב שיש להקדיש לעניין.



במצב הנוכחי על הבנקים הזרים להיות מוכנים לתפקיד שנועד להם על ידי רשות המסים כמייצגי הנאמנויות, וכפועל יוצא מכך להתעסקות שוטפת מול רשויות המס בישראל. לטענת נוסבאום, היערכות נכונה תסיר נטל רב מעל בנקים וגופים גדולים אחרים בכל הקשור לנאמנויות, אשר הם הנאמנים בהן.



פתרון, גם אם חלקי לבעיה יכול להיות לדברי נוסבאום באמצעות העברת תפקיד מייצג הנאמנות ליוצר הנאמנות תושב ישראל. זאת, כשהבנק יקבע כי נציג הנאמנות יהיה מי שהבנק משמש לו כנאמן ולא הבנק עצמו. אך גם בפתרון זה, שדורש הליכים של הגשת הודעה ועמידות בתנאים שונים עדיין נדרשת היערכות מראש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully