וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכדור ברשת

גיא גרימלנד

19.11.2008 / 8:09

דוט.קום



>> אם אתם מעוניינים במידע על שחקן מהליגה הברזילאית, הפורטוגלית או השוודית, לא תיתקלו בבעיה מיוחדת. אתר IMscouting, מאגר המידע המקוון של עולם הכדורגל, עשה את אחת מהעבודות המקיפות ביותר בכל הקשור למידע סטטיסטי על שחקני כדורגל מהעולם. כל אוהד שמבקש להתעמק קצת יותר ולקבל מידע על שחקן מסוים, יכול לעשות זאת באמצעות האתר.

גולש שמשלם ונהפך למנוי באתר (שהוא לא זול בכלל ומיועד בעיקר לסקאוטרים וסוכני שחקנים) יקבל מידע אקסטרה, כמו רישום הפציעות של השחקן בעבר, איזה סוכן מייצג אותו, שווי שוק מוערך, הערכה לגבי משכורתו, סוג החוזה שלו וקטעי וידאו רלוונטיים.



האתר הוקם ב-2006 על ידי שני יזמים, אוהדי כדורגל כמובן - רונן כרמונה (לשעבר שחקן בהפועל רמת גן) וזאב רזניק. המנכ"ל הוא דביר בן-ארויה, ששימש בתפקידו האחרון סמנכ"ל פיתוח עסקי ברייסאט (Raysat) של יואל גת.



בן-ארויה מגדיר את רזניק כאנציקלופדיה מהלכת של כדורגל. יחד עמו עובדים על האתר שישה אנשים במחלקת המידע, ועוד עשרות פרילנסרים. "מספר השחקנים המקצוענים שזזים מקבוצה לקבוצה גדל והולך", אומר בן-ארויה. "כמות הכסף שמושקעת בהעברת השחקנים נאמדת במיליארד דולר בשנה. 65% מהשחקנים הם בעלי פוטנציאל להעברה. מצד שני, אין מספיק מידע לגבי שחקנים. שוק המידע על שחקנים פרוץ, לא מובנה ולא מנוהל עניינית".



שוק היעד שאליו מכוונת IMscouting הוא סקאוטרים וסוכנים. בן-ארויה טוען כי יש כיום עשרות אלפי סוכנים שמבקשים מידע על שחקני כדורגל, אבל אין להם יכולת להשיג אותו: "לא תקנה רכב בלי בדיקה, אז איך תרכוש שחקן כדורגל בלי לברר את פציעות העבר שלו?"



לדבריו, "בקבוצות גדולות פועלים סקאוטרים שצדים כישרונות, אבל ההמלצות מתקבלות מפה לאוזן. אין כלי שאיגד את האינפורמציה המקצועית במקום אחד".



IMscouting כולל מידע על 40 אלף שחקני כדורגל. הוא פותח במשך שנתיים, והמודל העסקי שלו מתבסס על חבילות מנויים במחירים שנעים בין 1,200 יורו למנוי VIP במחיר 5,000 יורו (מנוי כזה רכשו הקבוצות אולימפיאקוס ופנאתינייקוס היווניות).



עד עתה החברה ממומנת על ידי קרן הון סיכון גיזה, קרן Afterdox, פיני זהבי ומשקיעים פרטיים. לאתר יש מאות מנויים מאז שהושק באופן רשמי בספטמבר. לטענת בן-ארויה, IMscouting רושם מאז מאות אלפי כניסות של גולשים.



בן-ארויה אומר שייתכן כי האתר ימכור מידע כשירות לאתרי תוכן - בכל ידיעת ספורט, הגולשים יוכלו לקבל על שחקן מידע שנשאב מבסיס הנתונים של האתר. מנהלי האתר מקווים להפוך את IMscouting גם לרשת חברתית של אוהדים שנשענת על המידע שיש באתר כיום. בימים אלה החברה מנהלת מו"מ לגיוס 3-5 מיליון דולר מקרנות הון סיכון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully